دکتر عالیه میرزایی شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در مواردی که علایم تنفسی شدید باشد یا بیمار قادر به خوردن و نوشیدن نباشد بیمار با صلاحدید پزشک در بیمارستان بستری می شود و تحت مراقبت قرار می گیرد.
وی با اشاره به شیوع سرماخوردگی و آنفلوانزا و عفونت های دستگاه تنفسی اطفال در فصل زمستان اضافه کرد: سرماخوردگی از شایع ترین بیماری های ویروسی فصل سرماست که آبریزش بینی، تب خفیف، سرفه و گلودرد از علایم آن است و مصرف مایعات گرم از جمله شیر ولرم با عسل و انواع سوپ بهترین راه درمان این بیماری است.
این فوق تخصص نوزادان ادامه داد:تب بالا، بدن درد، سرفه و گاه اسهال و استفراغ از علایم آنفلوانزاست و بهترین راه پیشگیری، تزریق واکسن آنفلوانزا در اواخر شهریورماه هر سال است، تزریق واکسن آنفلوانزا تا اردیبهشت ماه و زمانی که این بیماری شیوع دارد می تواند تا حدودی مفید و تاثیر گذار باشد.
به گفته وی رعایت بهداشت فردی بخصوص شستن دست ها، استفاده از دستمال برای جلوگیری از پخش شدن ترشحات دهان و بینی از راه های پیشگیری از شیوع این بیماری و مصرف مایعات فراوان و استراحت در منزل از راه های بهبودی فرد مبتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزاست.
شهرستان فسا در فاصله 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
9653 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.