مجید شیرانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال 57 به ازای هر یکصد هزار نفر 1.15 دندانپزشک در استان خدمات رسانی می کرد اما در حال حاضر 22 نفر به ازای هر یکصد هزار نفر دندانپزشک در استان وجود دارد.
وی ادامه داد: همچنین قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به ازای هر یکصد هزار نفر 14 پزشک عمومی و 3.5 پزشک تخصصی در استان وجود داشت اما در حال حاضر 52 پزشک عمومی به ازای هر یکصد هزار نفر و 29 پزشک متخصص به ازای هر یکصد هزار نفر در استان خدمات رسانی می کنند.
شیرانی تصریح کرد: در استان در سال 57 برای جمعیتی افزون بر433 هزار نفر، 3 بیمارستان با 258 تخت ایجاد شده بود و شاخص های درمانی استان در وضعیت خوبی نبودند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این حوزه هم اکنون با در اختیار داشتن 2 مرکز آموزشی- درمانی، 8 بیمارستان، یک هزار و 516 تخت فعال بیمارستانی، 98 آمبولانس پیش بیمارستانی(115) و بیمارستانی و 51 آمبولانس مراکز بهداشتی و امکانات تشخیصی به جمعیت بیش از 900 هزار نفری استان خدمات رسانی می کند.
شیرانی خاطرنشان کرد: همچنین در طول سالهای اخیر خدمات تخصصی جدید نظیر جراحی چشم و خدمات چشم پزشکی، قلب و عروق، جراحی مغز واعصاب، توسعه خدمات زنان وزایمان، مرکز تک تخصصی روانپزشکی جهت نگهداری و مراقبت بیماران روانی در استان ایجاد شده است.
وی افزود: فعالیتهای حوزه درمان دانشگاه باعث کاهش چشم گیر مراجعات بیماران استان به استانهای همجوار در فاصله زمانی سالهای 85 تا 97 شده است.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای 947هزار نفر جمعیت در 9 شهرستان است.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.