مهرداد پهلوان زاده جمعه در گفت و گو با ایرنا در حاشیه رقابت های کشوری شطرنج جام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در شهرستان کازرون افزود: قبل از انقلاب اسلامی تنها سه استاد بین المللی در رشته شطرنج داشتیم ولی امروز 16 استاد بین المللی در ایران در این رشته فعالیت می کنند.
وی اظهار داشت: قبل از انقلاب یک بانوی شطرنج باز بین المللی داشیم ولی امروز هزاران بانو شطرنج باز در این سطح داریم.
رئیس فدراسیون شطرنج گفت: از سوی دیگر، در سه سال گذشته، جایگاه شطرنج ایران از رتبه 51 به 25 ارتقا یافته است.
پهلوان زاده درباره ظرفیت های ورزش فارس در رشته شطرنج نیز گفت: این استان با دارا بودن استاد بزرگ شطرنج جایگاه خوبی در کشور دارد و شهرستان کازرون که میزبان مسابقه شطرنج با حضور بیش از 300 شطرنج باز از هشت استان کشور است، نیز جایگاه خوبی در این رشته ورزشی دارد.
رئیس فدراسیون شطرنج در ادامه گفت که اعتبار سالانه این فدراسیون، افزون بر یک میلیارد و چهارصد میلیون تومان است که همه آن جذب می شود و علاوه بر این ، وزیر ورزش و جوانان از دیگر منابع نیز به رشد این ورزش کمک می کند.
رقابت های کشوری شطرنج جام چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شامگاه پنجشنبه با حضور افزون بر 300 شطرنج باز از هشت استان کشور در سالن مرکز فرهنگی رفاهی کازرون آغاز شد.
به گفته رئیس هیات شطرنج شهرستان کازرون، در این رقابت ها که به مدت سه روز انجام می شود، شطرنج بازان در رده های سنی مختلف از زیر هشت سال تا بالای 65سال در 11 دور به روش سوئیسی رقابت می کنند.
صمد محمودی افزود: ورزشکارانی از استان های فارس، بوشهر، هرمزگان، تهران، کرمان، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان و زنجان در این رقابت ها حاضر هستند.
شهرستان کازرون در 120 کیلومتری غرب شیراز واقع است.
7372/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.