به گزارش ایرنا به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محسن کلاری در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه مجتمع غذایی دانش‌آموزی شهرستان لارستان گفت: ضروری است تمام مدارس استان به منظور حفظ سلامت هرچه بیشتر دانش‌آموزان برای دریافت مجوز فعالیت از طریق سامانه پیشفر به نشانی http://pishfarfars.ir اقدام کنند.
وی با تاکید بر لزوم کسب انرژی و مواد مغذی برای دانش آموزان، ابراز داشت: مجوز پایگاه تغذیه سالم در استان به صورت سالانه و برای مدت یکسال صادر می شود و نصب این مجوز در محل بوفه مدارس برای رویت همگان ضروری است.
رئیس سازمان دانش آموزی فارس با بیان اهمیت بحث نظارت بر بوفه های مدارس بیان داشت: هزینه‌های جزئی که مدارس طبق قانون برای نظارت واریز می کنند، صرفا به ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها، نواحی و مناطق تعلق می‌گیرد و برای فرهنگ‌ سازی و نظارت مستمر هزینه می‌شود.
وی اضافه کرد: زمان آن رسیده که مدارس با همکاری سازمان دانش‌آموزی، کارشناسان بهداشت ادارات، ناظران دانشگاه علوم پزشکی و همکاری صمیمانه انجمن اولیاء و مربیان نسبت به ساماندهی بوفه‌های مدارس اقدام کنند.
کلاری در خصوص مواد غذایی قابل عرضه در پایگاه های تغذیه سالم نیز اظهار داشت: غذای سالم یا ایمن عاری از هرگونه مواد زیان بخش است و شامل خشکبار، خرما و انواع مغزها، شیر و فرآورده‌های آن، نوشیدنی بدون گاز و آب معدنی، انواع میوه، بیسکویت بدون کرم و کیک و کلوچه، لقمه سالم شامل پنیر و گردو، نان و تخم مرغ و... و غذاهای پخته شامل انواع آش و سوپ، فرنی و شله زرد و... می شود.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.