روابط عمومی اتاق بازرگانی فارس در گزارش روز سه شنبه خود به نقل از محمد صادق حمیدیان در کارگاه آموزشی تغذیه پسته در شیراز افزود: اختلاف قیمت بین محصول ارگانیک پسته و محصول غیر ارگانیک گاه تا 300 درصد می رسد که همین اختلاف قیمت بیانگر این است که باید به سمت تصاحب بازار محصولات ارگانیک برویم.
وی ادامه داد: در 50 سال گذشته اشتباهات انسانی همراه با قهر طبیعت و شرایط بد جوی سبب تعمیق مشکل خشکسالی در استان شده و در چنین شرایطی بهترین و تنها راه، استفاده از مکانیزم های صحیح مدیریتی است.
حمیدیان اظهار داشت: اینکه ما در کاشت پسته شیوه جدیدی را اتخاذ کردیم به این دلیل بود که یا نیاز به این تغییر رویکرد داشتیم و یا ناگزیر به انجام این کار بودیم.
او بیان کرد: کاهش حجم منابع آبی در مخازن قابل استحصال در کشاورزی بر روی خاک نیز آثار نامطلوبی به جای گذاشته و سبب شده که خاک حاصلخیز، شور شود.
وی افزود: گیاه پسته دارای ویژگی هایی است و برخی نقاط استان از شرایط لازم برای تولید این محصول اقتصادی و مقاوم برخوردار است اما روش و نوع کار در کشت پسته نیز مهم است.
حمیدیان گفت: کاشت پسته توسط کشاورزان در پاره ای مواقع با سعی و خطا انجام شده و در این کارگاه آموزشی به دنبال این هستیم تا مدیریت بهتری بر روی منابع مورد نیاز تولید پسته اعمال شود.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.