سعید محمودی دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: در این زمینه با شکایت محیط زیست فارس پرونده قضایی تشکیل و قرار مجرمیت برای سه نفر از صاحبان مرغداری ها صادر شد.
وی ادامه داد: تعیین خسارت هم انجام شده و محیط زیست خسارت خود را دریافت خواهد کرد.
محمودی با بیان اینکه تعیین نوع سم و نحوه هلاکت عقاب ها موضوع مهمی است که باید با بررسی سم شناسی انجام شود گفت: آزمایشگاه مرجع از نحوه ارسال نمونه های سم چندان راضی نبود، از این رو اعلام نتایج به تاخیر افتاد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس بیان کرد: این موضوع باید روشن شود که آیا مرغ ها ابتدا مسموم بوده اند یا بعدا توسط افراد دیگری به سم آغشته شده اند و واحد حقوقی این اداره کل پیگیر همین موضوع است و بر اساس نظر کارشناسی دامپزشکی و توضیحات افرادی که دستگیر شدند روند قانونی پرونده طی می شود.
هشتم آبان ماه 97 اعلام شد که تعدادی عقاب در شهرستان سروستان تلف شدند که این موضوع به حفاظت محیط زیست شهرستان سروستان اعلام ‌شد و ماموران یگان حفاظت برای مشخص شدن علت تلف شدن عقاب ها به محل اعزام شدند.
ماموران در بررسی های اولیه گفتند که 36 عقاب صحرایی براثر مصرف گوشت مرغ‌های تلف شده‌ مسموم و تلف شده اند ، مرغ های تلف شده در کنار جاده روستایی ریخته شده بودند.
چهار قلاده سگ نیز در سروستان در همان روزها با خوردن گوشت مرغ های آلوده به سم تلف شدند ، تلف شدن سگ ها این فرضیه را که افرادی خواسته اند سگ های ولگرد را با گوشت مرغ های آلوده به سم از پای درآورند مطرح کرد.
براساس اعلام اداره کل محیط زیست فارس، اجساد سگ ها در اطراف روستاها و مناطقی که لاشه مرغ های مسموم و پرندگان شکاری پیدا شد به دست آمده است که با حضور فرماندار سروستان و مدیران کل دامپزشکی و محیط زیست فارس در محل حادثه نمونه هایی به آزمایشگاه‌های مرجع در تهران ارسال شد که هنوز هیچ پاسخی دریافت نشده است.
در این رابطه سه نفر به عنوان مظنون و متهم تحت تعقیب قرار گرفتند و پرونده آنان در شعبه اول بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سروستان تحت رسیدگی قرار گرفت.
5عقاب صحرایی نیز دراین حادثه با درمان و تیمار و تغذیه مناسب و بازیابی سلامت در طبیعت رهاسازی شدند.
سروستان در حدود 85 کیلومتری شرق شیراز است.
6113 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.