رئیس اداره محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از حضور 19بال پرنده زیبای میش مرغ در زیستگاههای پاییزه و زمستانه شهرستان بوکان خبر داد.

محمد احمدی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه اذربایجان غربی گفت: این گونه پرندگان عادت به تشکیل گله در بازه زمانی پاییز داشته و بدینوسیله در مقابل تهدیدات و تعارضات محیطی از میزان ثبات بیشتری برخوردار می گردند.

 

وی ادامه داد: تاکنون احتمال داده می شد حضور میش مرغ عمدتا در نیمه جنوبی استان و محدود به شهرستان های بوکان و مهاباد است لکن برابر بررسی های کارشناسی صورت پذیرفته و یایش زیستگاههای استان تعداد یک بال از این پرنده نیز در زیستگاههای شهرستان ماکو مشاهده شده که حاکی از افزایش میزان پراکنش زیستگاههای این گونه در استان را دارد.

رئیس اداره محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی تاکید کرد: آذربایجان غربی از جمله مناطق بسیار مستعد و مهم برای زیست این گونه پرنده محسوب می شود.

وی با اشاره به خصوصیات مرغ میش اظهار کرد:  میش مرغ ( Otis tarda ) پرنده ای با سطح حفاظتی آسیب پذیر و دارای جثه بزرگ و ظاهری زیبا ست که به سختی پرواز می نماید ، پاها بدون انگشت شست و کلیه انگشتان به طرف جلو متمایل هستند.

احمدی  ادامه داد: این پرنده زیستگاه خود را در مناطق وسیع و خشک انتخاب می کند و در فصل جفت یابی حرکات نمایشی جفت طلبی خاصی دارند.

وی با بیان اینکه این پرنده اجتماعی بوده مخصوصاً در فصول سرد سال تشکیل کلونی داده ودر زیستگاههای پاییزه و زمستانه دور هم جمع می شوند تصریح کرد: این عمل یک اقدام حفاظتی گونه در شرایط سخت زیستگاهی برای حفاظت بیشتر گله و همچنین تغذیه گونه می باشد علی الخصوص در مواقعی که گونه از مهاجرت به سایر مناطق خوداری نمایند .

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.