به گزارش ایرنا آیت الله لطف الله دژکام، شنبه در آیین روز گزینش در شیراز افزود: لازمه نظام اسلامی این است که عدالت گستر باشد و اگر یک فرد غیرعادل به عنوان مدیر در نظام اسلامی مصدر کار قرار گیرد، مدیریتمان غیرعادلانه خواهد شد.
وی ادامه داد: کسانی که در هسته مرکزی گزینش حضور می یابند باید در انتخاب افراد، عدالت محوری را به عنوان یک اولویت مهم در نظر داشته باشند چرا که اگر به این موضوع بی توجهی شود، عدالت مد نظر نظام اسلامی محقق نخواهد شد.
امام جمعه شیراز بیان کرد: اگر در گزینش اشخاص، افراد گزینشگر به درستی به ملاک های مورد نظر عمل کنند، نه تنها در این مورد بی عدالتی رخ نمی دهد بلکه در روند گزینش هم هیچ فردی به آنها تحمیل نمی شود.
آیت الله دژکام، تغییر نگرش در ملاک های گزینش افراد را یک ضرورت دانست و گفت: چگونگی تربیت افراد توسط مدیران باید مطالبه هسته گزینش باشد.
نماینده ولی فقیه در فارس اظهار داشت: تربیت، مقدمه گزینش است، نوع گزینش موجب ایجاد انگیزه در تربیت می شود و اگر به درستی افراد در گزینش تربیت شوند مردم هم فرزندانشان را مطابق ملاک های تربیتی پرورش خواهند داد.
آیت الله دژکام افزود: در نظام اسلامی هیچ کس حق ندارد خود را به دیگری تحمیل کند، چرا که این نظام قائل به شایسته سالاری است و جذب افراد به شیوه سفارشی، خیانت به نظام اسلامی است.
امام جمعه شیراز بیان کرد: امروز ضرورت دارد که عملگرد گزینش از ابتدای شکل گیری تا کنون مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد و در برخی موارد بازنگری انجام شود.
پانزدهم دی ماه به عنوان روز گزینش نامگذاری شده است.
6122 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.