به گزارش ایرنا آیت الله لطف الله دژکام، چهارشنبه در دیدار با مدیران روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی استان فارس در شیراز، اظهار داشت: روابط عمومی هنر است و فعالان این حوزه باید به غیر از فراگرفتن مفاهیم نظری، در این زمینه کارآموزی و کارورزی داشته باشند و این هنر را در خودشان تقویت کنند.
امام جمعه شیراز ادامه داد: اگر نوع ارتباطات به شیوه ای هنرمندانه شکل نگیرد، بی شک به آن هدفی که مد نظر داریم نخواهیم رسید و اگر این هنر را با هم‌افزایی مجموعه روابط عمومی ها ارتقا دهیم، بسیار مطلوب خواهد بود.
آیت الله دژکام با اشاره به اینکه به نقش‌آفرینی روابط عمومی ها عادت نکرده ایم، گفت: کسانی که مسئول روابط عمومی می‌شوند باید به گونه ای عمل کنند که فعالیتشان برای دیگران مورد پذیرش باشد.
نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: روابط عمومی ها باید از برخورد خشک و غیر منعطف پرهیز کنند زیرا این رفتار مانع ارتباط می شود و ضروری است ارتباط مسئولان این نهاد با سایر دستگاه ها بسیار صمیمانه و متواضعانه باشد.
آیت الله دژکام بیان کرد: شیوه رفتار پیامبر مکرم اسلام (ص) یک الگوی رفتاری برای ایجاد ارتباطات است، باید دقت کنیم که ایشان چگونه مسایل را حل می‌کرد و چه اقدامی انجام داد که قبائل عرب متحد شدند و از جزیرةالعرب که در اوج توحش بود ظرف 25 سال، یک جامعه متمدن شهرنشین ایجاد کرد.
امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه ما در روابط عمومی‌ها و ایجاد ارتباطات خود نیاز به چنین الگوی رفتاری داریم، بیان داشت: این امر مستلزم افزایش توانایی‌های شخصی است و از سوی دیگر باید به بالا بردن توان فناورانه خود نیز بپردازیم.
آیت الله دژکام همچنین از دستگاه های اجرایی استان فارس خواست که مبادرت به تشکیل شبکه روابط عمومی های استان کنند.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.