آرزو عوض زاده، پنجشنبه به ایرنا اظهار داشت: در این روش درمانی با استفاده از فعالیت هایی مانند، تمرینات بدنی و بازی های سرگرم کننده، هنرهای دستی، تشکیل گروه های ورزشی و انجام یوگا و همچنین با انجام تمرینات و تکنیک های آرامبخش، از ناراحتی های جسمانی بیماران اعصاب و روان مانند لرزش، سفتی عضلات و درد آنها کاسته می شود.
وی افزود: همچنین در این روش به بیماران آموزش داده می شود چگونه از اضطراب خود بکاهند.
کارشناس کاردرمانی بیمارستان دکتر علی شریعتی فسا بیان کرد: این نوع درمان، بیماران را تشویق می کند تا فعالیت های روزانه ای برای برون ریزی احساسات خود پیدا کنند.
عوض زاده بیان داشت: همچنین این روش درمانی در تنظیم احساسات بیماران اعصاب و روان نقش بسزایی دارد و باعث بالا رفتن اعتماد به نفس آنها از طریق موفقیت های روزانه در گروه های فعالیت، افزایش حس کنترل از نظر جسمانی و عاطفی و غلبه بر احساسات منفی و آسیب پذیر آنان می شود.
این کار درمانگر اضافه کرد: بهبود تمرکز، کاهش گیجی، کمک به کاهش افکار مزاحم با استفاده از فعالیت های سازمان یافته و منسجم، ایجاد مهارت های حل مشکل، هوشیار ساختن تفکر و آماده سازی بیمار برای بازگشت به خانه و جامعه از مهارت هایی هستند که بیماران با کمک کار درمانی به دست می آورند.
وی ادامه داد: آموزش های کاردرمانی به گونه ای است که بیماران از وقت آزاد خود به صورت مناسب تر و سالم تری استفاده می کنند و این روش آنها را تشویق می کند تا قسمتی از روز خود را در آرامش و سرگرمی بگذرانند.
به گفته عوض زاده، کار درمانی در بهبود روابط اجتماعی بیماران اعصاب و روان نقش موثری ایفا می کند زیرا بیماران با شرکت در گروه های مناسب، سطح آرامش و توانایی های آنها در اعتماد به دیگران افزایش می یابد.
او گفت: ارزیابی دقیق و جامع از عملکرد بیمار، در نظر گرفتن برنامه های مداخله ای متناسب با شرایط بیمار، آموزش بیمار در مورد ویژگی های بیماری و راه های غلبه بر بیماری، آموزش مراقبین و افراد خانواده در مورد نحوه برخورد با بیمار و شرایط بیماری از مهمترین وظایف کار درمانگران در زمینه بهداشت روانی و کار با بیماران روانی است.
9653 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.