به گزارش ایرنا سلیمان کرمی، یکشنبه در نشست شورای کشاورزی شهرستان فسا افزود: همچنین دستگاه های اجرایی ذی ربط و بانک های عامل باید با دقت، فهرستی از کشاورزانی که مشمول استمهال (مهلت دهی) وام می شوند در فاصله زمانی، نیمه دوم سال 96 تا پایان سال 97 تهیه کنند.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود بر موضوع کاهش مصرف آب در کشت محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: باید از طریق کشاورزی مکانیزه و کشت محصولات گلخانه‌ای، مصرف آب را مدیریت کنیم و با فرهنگ سازی می توان به این مهم دست یافت.
وی اظهار داشت: احداث گلخانه های کوچک مقیاس با مساحت حداکثر 300مترمربع نیز فرصت مناسب و خوبی برای کشت های با نیاز آبی کمتر، تولید محصولات پُر بازده با بهره وری بالا و ایجاد اشتغال در روستاهاست.
کرمی ادامه داد: راه اندازی اینگونه گلخانه ها در مناطق روستایی باید به دور از کاغذبازی های مرسوم اداری (بوروکراسی) و استعلام های زمان بر باشد.
معاون استاندار فارس اضافه کرد: از سوی دیگر برای ایجاد رونق در احداث گلخانه های تولید محصولات کشاورزی و اشتغال پایدار در این عرصه، باید ضمن توجه به آموزش های لازم به متقاضیان این پیشه، ساز و کارهای تخصصی و اساسی نیز در این زمینه تدوین و اجرایی شود.
کرمی بیان داشت: همچنین برای ارتقای سطح سلامت جامعه، تولید محصولات سالم و ارگانیک نیز از جمله اقداماتی است که باید بیش از پیش به آن اهتمام داشت.
وی گفت: با توجه به میزان تولیدات باغی شهرستان فسا، تاسیس واحدهای تکمیلی، تبدیلی و کنسانتره از دیگر اقداماتی است که می تواند افزون بر ایجاد اشتغال به رونق و توسعه اقتصادی این شهرستان نیز کمک کند.
شهرستان فسا در فاصله 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
9653 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.