به گزارش ایرنا ، علی اشرف منصوری روز شنبه در جلسه راهبری مدیریت اقتصاد مقاومتی استان یزد افزود: یکی از محوری‌ترین برنامه‌های اقتصاد مقاومتی ، توسعه تولید و افزایش بهره‌وری آب و اشتغال ، توسعه‌ گلخانه‌هاست.
وی افزود: با توسعه متراکم و کشت های گلخانه ای در شهرک های کشاورزی می توانیم بسیاری از مشکلات کم آبی ، اشتغال و حتی تجارت را حل کنیم به گونه ای که در هر هکتار تولید این محصولات ، 30 نفر اشتغال دارند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور ادامه داد: از سوی دیگر یکی از محصولات مورد درخواست کشورهای اروپایی که بازارپسند و در عین حال بهره وری بالا در استفاده از آب دارد، محصولات گلخانه ای است.
به گفته منصوری ، کاهش هزینه ها ، سرعت در واگذاری مجوزها و تأمین زیرساخت ها و نبود هیچگونه محدودیت در پرداخت تسهیلات از جمله مزایای کشت های متراکم و گلخانه ای در این شهرک هاست.
وی تأکید کرد : هم اکنون 450 هزار هکتار سطح زیرکشت سبزیی و صیفی در کشور وجود دارد که می توان محصول تولیدی این بخش را تنها در 10 درصد آن در گلخانه های متراکم تولید کرد.
این مسئول با بیان اینکه یزد تلاش های خوبی را پیشتر برای توسعه گلخانه ها انجام داده است ، افزود: همین امر موجب شده تا از یکهزار و 300 هکتار سهم کشوری در توسعه گلخانه ها ، سهم این استان ، فقط 100 هکتار باشد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور، یکی دیگر از محورهای کشاورزی در اقتصاد مقاومتی را آبزی پروری عنوان کرد و گفت: در این بخش یکی از ظرفیت ها ، پرورش ماهی تیلاپیا در استان یزد است.
1968 / 2047
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.