محمد کاظم رحمانی یکشنبه به ایرنا اظهار داشت: تعداد فضاهای فرهنگی و هنری همچون سینما،پلاتو،فرهنگ سرا و گالری ها متناسب با جمعیت شهرستان نیست که این مهم باید با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری ها ساخته شود تا با بالا بردن سرانه فیزیکی فضاهای فرهنگی وهنری بتوان در ایجاد نشاط اجتماعی گام های موثری برداشت.
وی ادامه داد: سینما، پلاتو، گالری و فرهنگ سرا،کتابخانه های عمومی و...نقش بسیار موثری در ارتقای انگیزه وسلامتی روح و جسم در جامعه دارند و در پیشرفت فرهنگ و هنرمی توانند نقش آفرینی کنند.
حجت‌ الاسلام حسین جمالی‌ زاده امام جمعه فسا هم در این مورد گفت: تعداد فضاهای متنوع فرهنگی و تفریحی شاد در این شهرستان کم است و مسئولان باید در این زمینه تلاش کنند و تعداد این فضاها را افزایش دهند.
وی با اشاره به اینکه تنها سینمای این شهر باید احیا و تقویت شود بیان کرد: از آنجا که فرهنگ و هنر از شاخصه‌های رشد و توسعه یک شهرستان است باید به علم و ادب اهمیت بیشتری داده ‌شود.
یکی از شهروندان فسا با اشاره به برخی از فواید اماکن فرهنگی و هنری سالم در جامعه و تاثیرش بر خانواده ها اظهار داشت: این اماکن شور و نشاط و شادابی را به جامعه هدیه می دهند و در کاهش بیماری های روانی از جمله افسردگی و انزوا و ناامیدی بسیار موثر هستند.
لیلا کریمی که دانش آموخته رشته روانشناسی است ادامه داد: وجود اماکن تفریحی سالم در شهرستان در ایجادو استحکام روابط سالم در جامعه و خانواده ها و در نتیجه کاهش آسیب های اجتماعی نقش بسیار مهمی دارد.
او اضافه کرد: این اماکن با ارائه برنامه های شاد وسالم خانواده ها و علاقه مندان به این هنر را جذب این مکان های فرهنگی و هنری می کنند و از فضاهای ناسالم برحذر می دارند.
جوان دیگری که از شهروندان فسا و از طرفداران تماشای فیلم در سالن سینماست اظهار داشت: تولید فیلم های منطبق با واقعیت های جامعه یکی از نیازهای مردم است و برای دیدن آنها بهترین مکان سینماست.
علی فیروزی که خیاط است افزود: حضور در جمع و تماشای فیلم برایم لذت بخش است اما متاسفانه در اثرعدم وجود ویا کمبود این اماکن فرهنگی و هنری دراین شهرستان دچار انزوا و دوری از اجتماع شده ام.

** برگزاری نمایشگاه عکس در فسا
همچنین گزارش ایرنا حاکی است نمایشگاه عکس کشوری 'روبه رو' با تکنیک پرتره دردوبخش اصلی وجنبی در فسا افتتاح شد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فسا به ایرنا اظهار داشت: هدف ازبرپایی این نمایشگاه استفاده ازظرفیت ها و پتانسیل موجود در رشته عکاسی و همچنین ایجاد فضای مناسب برای ارتباط و رقابت سالم عکاسان شهرستان فسا با هنرمندان عکاس ملی است.
رحمانی با بیان اینکه نمایشگاه کشوری عکس 'روبه رو' با همکاری انجمن عکس، فیلم وپویانمایی دایر شد اضافه کرد: پس از فراخوان این جشنواره، 270 اثر از دوازده استان کشور به دبیرخانه ارسال شد که پس از داوری تعداد22 اثر در بخش اصلی انتخاب شدند.
نمایشگاه کشوری عکس 'روبه رو' از10الی 17آذر، همه روزه عصرها درمحل نگارخانه استاد تجویدی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فسا برای بازدید مردم برپاست.
شهرستان فسا در 130کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.
9653 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.