معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس در گزارش روز سه شنبه خود از قول فرمانده انتظامی این استان بیان کرد: در پی کسب خبری مبنی بر دپوی کالای قاچاق توسط قاچاقچیان در یک انبار واقع در شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی فارس قرار گرفت.
سردار سرتیپ دوم احمد علی گودرزی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی، محل دپوی کالای قاچاق شناسایی و ماموران با هماهنگی مقام قضایی به محل مورد نظر اعزام شدند.
فرمانده انتظامی استان فارس گفت: در بازرسی از این انبار، 20 تن برنج، 11 تن و 360 کیلوگرم چای، 33 تن و 405 کیلوگرم عدس، 367 تن تخمه آفتابگردان، کنجد، ارزن و مقادیر دیگری کالای قاچاق که فاقد مدارک قانونی بود کشف شد.
گودرزی، با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی این محموله قاچاق را 50 میلیارد ریال برآورد کرده اند، اظهار داشت: شناسایی و دستگیری مالک این کالاهای قاچاق در دستور کار پلیس قرار دارد.
همچنین در گزارش دیگری از این معاونت به نقل از رئیس پلیس آگاهی استان فارس آمده است: ماموران پلیس آگاهی این استان هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور کازرون - شیراز به یک دستگاه کامیون شک و آن را متوقف کردند.
سرهنگ فرج شجاعی افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، سه تن و 970 کیلوگرم لیمو عمانی خارجی فاقد مدارک قانونی کشف، یک متهم را دستگیر کردند و به مرجع قضایی تحویل دادند.
به گفته وی، برابر نظر کارشناسان ارزش ریالی این محموله قاچاق یک میلیارد ریال تعیین شده است.
فرمانده انتظامی شهرستان مُهر هم بیان داشت: ماموران بخش اسیر این شهرستان در حین کنترل محورهای مواصلاتی، مطلع شدند شخصی قصد انتقال مقادیر زیادی نخود قاچاق به وسیله یک دستگاه تریلر به شهرستان مُهر دارد.
سرهنگ غلامرضا فرمانی افزود: ماموران با انجام ایست و بازرسی محسوس و نامحسوس، تریلر حامل کالای قاچاق را توقیف و در بازرسی از آن، 24 هزار و 640 کیلوگرم نخود قاچاق کشف کردند.
وی ادامه داد: برابر نظر کارشناسان ارزش این محموله مکشوفه، 2 میلیارد و 400 میلیون ریال برآورد شده است، در این زمینه یک نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.
شهرستان مُهر در 320 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.