به گزارش ایرنا در مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره که در مقابل اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس صورت گرفت، از عروسک بزرگ بانوی عشایری به مثابه یکی از نمادهای بومی فارس با پایکوبی به سبک و موسیقی عشایر رونمایی شد.
رئیس انجمن نمایش استان فارس در حاشیه این مراسم در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: 53 گروه نمایشی برای شرکت در این دوره از جشنواره اعلام آمادگی کردند که در داوری اولیه ٢٣ اثر برگزیده شدند و از این میان 9 گروه به بخش اصلی جشنواره استانی تئاتر فارس راه یافتند.
افشین محمودی ابراز داشت: آیین اختتامیه این رویداد هنری همزمان با افتتاحیه جشنوراه نمایشی آیات چهارشنبه بیست و سوم آبان ماه در تالار حافظ برگزار خواهد شد.
بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان فارس در سه سانس 11، 16 و 19 در سالن های استاد سپاسدار، استاد هودی و تالار لایق برگزار می شود.
امروز نمایش های 'روز عزیز مرده ' به کارگردانی امیر علی محمودی از شیراز در تماشاخانه استاد هودی به عنوان نمایش آغازگر این دوره از جشنواره بر روی صحنه رفت.
تماشاخانه استاد سپاسدار نیز میزبان تئاتر 'تم، مارپله' به کارگردانی هادی امامی مقدم از شهرستان های مرودشت و اقلید بود. در ادامه نمایش 'کابوس کاووس' به کارگردانی مجتبی حسینی قیری از شهرستان قیروکارزین نیز امروز در تالار لایق بر روی صحنه رفت.
در روز دوم این جشنواره نمایش 'خون سیاه' به کارگردانی صادق علیپور از شهر شیراز در تماشاخانه استاد هودی، تئاتر 'دوران استراحت' به کارگردانی مهرداد حیدری از شیراز در تماشاخانه استاد سپاسدار و تئاتر 'صوراسرافیل' از شهرستان کازرون در تماشاخانه استاد لایق اجرا خواهد شد.
آخرین روز جشنواره تئاتر فارس با نمایش 'یک هفته راه رفتن در بهشت' به کارگردانی سید محمد هاشم زاده در تماشاخانه استاد هودی آغاز می شود.
در ادامه نمایش 'داستان عجیب شیناگاوا' به کارگردانی محمد جواد صفایی از شهرستان لامرد در تماشاخانه استاد سپاسدار و تئاتر 'گذشتن از گذشته ای که نمی گذرد' به کارگردانی ابوالفضل فرهادی از شهر شیراز در تماشاخانه استاد لایق به روی صحنه خواهد رفت.
7375 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.