آنچه در آباده، شمالی ترین شهرستان فارس به روند معمولی تبدیل و عادت مردم این دیار شده، توقف پروژه ها به دلیل کمبود اعتبار است.
مواردی که در آباده به چشم می آید شامل پروژه های فراوان کلنگ زنی شده و بدون عملکرد است که ساخت برخی از آنها با 90 درصد پیشرفت همچنان متوقف مانده است.

** پروژه ای ملی با 15 درصد پیشرفت
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آباده گفت: کتابخانه ملی مرکزی آباده جزو پنج کتابخانه مرکزی استان فارس و یک پروژه ملی است.
حمید اسلم بخش چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اضافه کرد: کلنگ کتابخانه ملی مرکزی آباده سال 88 در بوستان معلم این شهر به زمین خورد که پس از 9سال تنها 15 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
وی گفت: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر این شهرستان با آن مواجه است کمبود فضاهای مطالعه است به نحوی که امکانات موجود جوابگوی دوستداران کتاب و مطالعه نیست.
وی با ابراز امیدواری نسبت به کمک خیرین کتابخانه ساز برای ساخت و تکمیل کتابخانه ها گفت: با اتمام این پروژه 14 نیروی انسانی به کار گرفته می‌شود.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آباده اظهار داشت:در حال حاضر در مکان های پر رفت و آمد مانند بانک ملی مرکزی، شهرداری و برخی از مراکز خصوصی ایستگاه کتاب راه اندازی شده است و در صورت تامین قفسه از سوی سازمان یا مراکزی که تمایل به راه اندازی ایستگاه کتاب دارند کتابخانه عمومی آباده کتاب مورد نیاز را تامین می کند.

** 4روستای شهرستان آباده از کتابخانه محروم هستند
فرماندار آباده در ارتباط با ساخت کتابخانه ها و تجهیز کتابخانه ها گفت: کتابخانه های عمومی در صغاد، بهمن، ایزدخواست، سورمق، خسروشیرین و حشمتیه در صورت همیاری خیرین محلی توسعه و گسترش می یابد اما مناطقی دیگر در شهرستان از قبیل بیدک، شورجستان، محمدآباد و فتح آباد هنوز از داشتن کتابخانه عمومی محروم هستند.
محمد اسداللهی اضافه کرد: اگر با کمک خیرین و حمایت دولت فضای کتابخانه ای در سطح شهرستان افزایش یابد بدون شک هم فرهنگ کتابخوانی در آباده گسترش خواهد یافت و هم می توان جایگاه فرهنگی این شهرستان را ثبات بخشید.
وی افزود: در حال حاضر 16 هزار و ششصد نفر در کتابخانه‌های عمومی شهرستان عضو هستند و طبق استاندارد به ازای هر عضو در کتابخانه باید 4 کتاب موجود باشد که اکنون به ازای هر عضو تنها 2 کتاب موجود است و لازم است میزان کتاب ها در کتابخانه‌های شهرستان به 2 برابر برسد.
اسداللهی ادامه داد: هم اکنون 3200متر مربع فضای کتابخانه ای در آباده وجود دارد که این با تعداد قابل توجهی از افراد دانشگاهی، حوزه ای و زندگی هزاران طلبه و دانشجو در شهر آباده چندان خیلی دور از انتظار نیست هرچند این آمار باید به 8 هزار متر مربع برسد.

**11کتابخانه عمومی آباده؛ تعمیر و تجهیز
روح الله منوچهری مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس گفت: شهرستان آباده 11 کتابخانه عمومی دارد که با توجه به قدمت بسیاری از کتابخانه ها و نیاز به توسعه فضای کتابخانه ای در این شهرستان باید به بحث تعمیر و تجهیز کتابخانه ها توجه بیشتری شود.
آباده در 278 کیلومتری شمال شیراز است.
9864 / 1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.