داوود ایوبی دوشنبه در جلسه شورای کشاورزی ممسنی افزود: در حالی که در دنیای امروز برای تضمین زندگی و درآمد و جبران خسارت های ناشی از حوادث و مخاطرات، استفاده از بیمه توصیه می شود متاسفانه نیازمندترین قشر این شهرستان از بیمه محصولات خود گریزان هستند.
رئیس شورای کشاورزی شهرستان ممسنی اضافه کرد: اجرای نامناسب و برآورد سوال برانگیز میزان خسارت ها و نحوه پرداخت آنها شرایطی ایجاد کرده که کشاورزان برای اندک درآمد خود دل به دریا می زنند ولی حاضر به بیمه کردن محصولات خود نیستند.
ایوبی اظهار داشت:بیمه نشدن محصولات کشاورزی صدمات جبران ناپذیری به معیشت کشاورزان و شرایط عمومی شهرستان وارد می کند که ضرورت دارد مسئولان امر برای آن چاره اندیشی کنند.
وی افزود:در حالی که طی یک دوره کوتاه میزان بیمه از 40 هزار هکتار به 2هزار هکتار در ممسنی کاهش یافته، سخن از خدمات صندوق بیمه محصولات کشاورزی در این شهرستان جایگاهی پیدا نخواهد کرد.
فرماندار ممسنی ضمن تاکید بر اهمیت بیمه کردن محصولات کشاورزی از طرف کشاورزان و رفع موانع موجود بیان کرد:امکان بیمه کردن محصولات توسط دیگر بیمه های کشور و ارائه راهکارهای جدید در صندوق فعلی بیمه محصولات کشاورزی شاید بتواند روند فعلی را تغییر دهد.
ممسنی به مرکزیت نورآباد در 145 کیلومتری غرب شیراز است.
7366 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.