به گزارش ایرنا صادق فروغی، سه شنبه در نشست واگذاری زمین برای طرح توسعه این معدن در مرحله سوم افزود: با آغاز فعالیت مرحله سوم این معدن، تولید شمش و فرآوری کنسانتره سرب و روی در این شهرستان میسر می شود، تولید این معدن از روزانه یک هزار و 500 تن به سه هزار تن خواهد رسید و برای 100 تا 150 نفر نیز ایجاد اشتغال خواهد شد.
وی بیان داشت: کوه سرمه هم اکنون تنها معدن فلزی سرب و روی در جنوب کشور است و با فعال شدن مرحله سوم طرح توسعه، این شرکت به بزرگترین تولید کننده سرب و روی در کشور تبدیل می شود.
فروغی ادامه داد: با توجه به پیگیری های استانی و کشوری که ظرف چند ماه اخیر برای بهره برداری و استفاده از رودخانه شور دهرم فراشبند برای مصارف صنعتی صورت گرفته، می توانیم مشکل تامین آب این شرکت را نیز حل کنیم.
فرماندار شهرستان فراشبند بیان کرد: معدن کوه سرمه که از سال 75 که فعالیت خود را آغاز کرد تا کنون به تعهدات خود به شکل قابل قبولی عمل کرده است و از این رو باید به آن به صورت ویژه اهتمام داشته باشیم و در حال حاضر ماحصل فعالیت این شرکت به صورت خام صادر می شود.
فروغی گفت: باید دست صنعتگران بخش خصوصی را بگیریم، مشکلاتشان را حل و این شهرستان را به سمت صنعتی شدن هدایت کنیم.
شماری از مسئولان استانی از جمله معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس و دستگاه های خدمات رسان در این نشست حضور داشتند.
شهرستان فراشبند در فاصله 164کیلومتری جنوب غرب شیراز قرار دارد.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.