رضا شجاعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان 11 هزار و 833 کیلومتر مربع توسط ایمیدرو (سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران) با بودجه دولتی در منطقه سنگان خواف انجام شده است.
وی اظهار کرد: ایمیدرو موفق به شناسایی 75 پتانسیل امیدبخش در منطقه سنگان خراسان رضوی شد که یکی از این ظرفیتها، معدن سنگان با ذخیره یک میلیارد تن سنگ آهن است و 74 مورد دیگر نیز با بلوک بندی، لایه شناسی و مختصات مشخص شده است.
وی گفت: عملیات اکتشافی 12 هزار و 995 کیلومتر مربع از پهنه های معدنی دیگر استان توسط بخش خصوصی و عملیات اکتشافی 995 کیلومترمربع توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در سالهای 95 و 96 انجام شد.
معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: پارسال 37 فقره پروانه برای اکتشاف معدن جدید در خراسان رضوی صادر شد که این تعداد در مقایسه با سال پیش از آن 8٫8 درصد افزایش داشت.
وی اظهار کرد: در مدت مزبور 38 فقره گواهی کشف برای معادن استان صادر شد که این تعداد در مقایسه با سال قبل از آن از رشد 11٫7 درصدی برخوردار بود.
وی گفت: 46 نوع ماده معدنی با مجموع ذخیره قطعی بیش از سه میلیارد تن و حدود 800 معدن فعال در خراسان رضوی وجود دارد که میزان استخراج سالانه این معادن حدود یک میلیون تن است.
خراسان رضوی از نظر تعداد معادن رتبه سوم کشور را دارد.
847 معدن در این استان مجوز بهره برداری دارند.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.