به گزارش ایرنا خلیل حاجی پور، دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از سال 90 به بعد که واگذاری واحدهای مسکن مهر در شهر جدید صدرا افزایش یافت، ظرف این مدت جمعیت این شهر هم بیش از 30 درصد فزونی یافته است.
وی آماری از میزان جمعیت ساکن در شهر جدید صدرا اعلام نکرد.
حاجی پور ادامه داد: مطابق قانون و آیین نامه اجرایی شهرهای جدید، شرکت عمران وظیفه ای در مورد ساخت خدمات روبنایی ندارد و وظیفه ما تنها ارایه خدمات زیربنایی و تامین زمین رایگان برای دستگاه های متولی است اما در نبود دستگاه های متولی در صدرا، شرکت عمران ناگزیر به جبران بخشی از این کمبودها از محل اعتبارات داخلی خود شده است.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا، در مورد میزان اعتبار مورد نیاز برای ساخت هر مدرسه، گفت: مطابق فهرست بهای سال های قبل، هر مجموعه آموزشی بین 30 میلیارد تا 35 میلیارد ریال اعتبار لازم دارد.
حاجی پور افزود: مجموع اعتباراتی که تاکنون شرکت عمران شهر جدید صدرا از محل اعتبارات داخلی برای ساخت 16 مجموعه آموزشی در شهر صدرا هزینه کرده افزون بر 300 میلیارد ریال است که از این تعداد 13مدرسه آن با حدود 270 میلیارد ریال اعتبار در دولت تدبیر و امید احداث شده است.
وی اضافه کرد: هم اینک عملیات ساخت سه مجموعه آموزشی - فرهنگی در شهر جدید صدرا در حال انجام است که در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید صدرا در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: بخش اعظم کمبود واحدهای آموزشی در این شهر ناشی از عدم پیگیری در سال های گذشته با مجموعه مدیریت ارشد استان برای اختصاص بودجه موردنیاز این شهر است و هم اکنون به دلیل تنگنای مالی دولت، شهر جدید صدرا از اعتبارات ملی و استانی کاملا بی بهره است.
حاجی پور بیان کرد: تقاضای ما از دست اندرکاران و تصمیم گیرندگان امر این است که در هنگام تخصیص اعتبار، سهم شهر جدید صدرا از اعتبارات ملی و استانی برای جبران کمبود فضای خدماتی، به نسبت جمعیت این شهر اختصاص داده شود.
شهر جدید صدرا که در دهه هفتاد برای اسکان سرریز جمعیت کلانشهر شیراز احداث شد، در فاصله 20 کیلومتری شمال غربی شیراز قرار دارد.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.