به گزارش ایرنا، مهدی علی پور، شنبه در کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس در شیراز افزود: ظرفیت ها و پتانسیل های قابل توجه و زود بازده بالقوه ای برای سرمایه گذاری در عرصه تولید دارو در این استان وجود دارد که ضرورت دارد این ظرفیت ها به فعلیت برسد.
وی ادامه داد: نیروی انسانی آموزش دیده در حوزه داروسازی و دانش فنی نیز در فارس به عنوان یک ظرفیت ویژه وجود دارد که قطعا می توان به عنوان تکمیل کننده زنجیره صنایع داروسازی در این استان از آن بهره برد.
او اظهار داشت: حمایت از شرکت های دانش بنیان و تجاری سازی و تبدیل شرکت ها به صنایع کوچک با استفاده از دانش فنی مناسب تنها مسیر منطقی جذب سرمایه و تجهیز خط تولید صنایع بزرگ دارویی استان است و می تواند تضمین کننده ارزش افزوده باشد.
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاروزی فارس اضافه کرد: بهترین راهکار برای عملیاتی کردن پروژه های تخصصی در زمینه تولید دارو در این استان ایجاد خوشه های این صنعت و تکمیل حلقه های تولید دارو با تاکید بر دانش پزشکی و دارو سازی است.
علی پور گفت: تعامل دانشگاه علوم پزشکی و دارو سازی با صنایع فارس می تواند پیامدهای مثبتی برای این استان به دنبال داشته باشد و زمینه ایجاد و احداث صنایع بزرگ داروسازی و جذب سرمایه را فراهم کند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم گفت: با توجه به کمبود کارخانه داروسازی پیشرفته در جنوب کشور، نگاه ویژه ای به این موضوع در فارس داریم و آماده همکاری در این زمینه با فعالان بخش خصوصی و اتاق بازرگانی استان هستیم.
دکتر محمد جواد خشنود افزود: دارو یکی از زمینه های مهم و دارای ظرفیت برای سرمایه گذاری در استان است و بر همین اساس ما از وزارت بهداشت و درمان درخواست کردیم که اختیارات این حوزه در منطقه پنج کشور به شیراز واگذار شود تا با ترسیم نقشه راه در این زمینه به پیشبرد هرچه سریعتر کمک کنیم.
وی بیان کرد: ما در دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر این باوریم که نباید برای بخش خصوصی مانع ایجاد کرد و لذا آماده همکاری جدی با بخش خصوصی در این زمینه هستیم.
6122 /1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.