به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، یکشنبه در جمع خبرنگاران در شیراز به برگزاری جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن کریم به میزبانی موسسه بیت‌ الاحزان اشاره کرد و گفت: بزرگترین جشنواره تجلیل از حافظان کل قرآن کریم کشور هر ساله به‌ همت این موسسه برگزار می‌شود و امسال در هفدهمین دوره آن از 260 حافظ کل قرآن کریم تجلیل خواهد شد.
مدیر موسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) با اشاره به اینکه این جشنواره از امسال به جشنواره 'جبرییل امین' تغییر نام داده است، گفت: حضرت جبرییل واسطه نزول قرآن کریم بوده است و از همین رو این نام برای جشنواره قرآنی برگزیده شد.
وی گفت: آیین تجلیل از حافظان قرآن، فردا (دوشنبه) با حضور شماری از مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.
شاهسونی بیان کرد: سالانه قریب به 30 هزار قرآ‌ن ‌آموز در بیت‌الاحزان آموزش های لازم را فرا می گیرند و امسال نیز 260 نفر موفق به حفظ کل قرآن شده‌اند که از این تعداد،110 نفر آنها مرد و مابقی از بانوان هستند.
وی ادامه داد: بسیاری از این افراد از دانش آموختگان دانشگاه ها هستند و 14نفر از آنها سال 96 از کشور عراق به ایران آمدند و ظرف یک سال موفق به حفظ کل قرآن شدند.
مدیر موسسه قرآنی بیت‌الاحزان بیان داشت: با احتساب این 260 نفر تعداد حافظان کل قرآن تربیت شده توسط این موسسه به یک هزار و 910 نفر رسیده است و تا کنون نزدیک به 60 هزار حافظ جزء های مختلف قرآن توسط این موسسه تربیت شده‌اند.
شاهسونی ادامه داد: امسال نیز 36 نفر از کشور عراق در مراکز شبانه‌ روزی حفظ تخصصی یک ساله قرآن کریم مشغول حفظ این کتاب آسمانی هستند و در سال آینده موفق به حفظ قرآن خواهند شد.
موسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا (س) در سال 75 فعالیت خود را از دهستان خیر روستای ماه فرخان استهبان آغاز کرد و هم‌ اکنون دارای 180شعبه و 12مرکز شبانه‌ روزی حفظ تخصصی قرآن در نقاط مختلف کشور است.
همچنین 192مرکز روزانه، شبانه‌ روزی و 100مهد قرآن در دل شعب‌ روزانه بیت‌الاحزان فعالیت می‌کنند.
7375 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.