به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام آیت عباسیان روز چهارشنبه در نشست خبری در سرسرای اجتماعات این اداره کل افزود: نزدیک به 10 هزار نفر در طرح تربیت حافظان قرآن کریم شرکت کرده اند که از بین این افراد، 300 حافظ برتر در ماه مبارک رمضان تجلیل می شوند.
عباسیان گفت: 120 روحانی از قم برای فعالیت به مناطق مختلف اعزام می شوند و به برگزاری آیین هایی همچون اقامه نماز جماعت و مراسم دعا و مناجات خواهند پرداخت.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه، از برگزاری 80 محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان ملی و بین المللی خبر داد و افزود: همچنین ترتیل قرآن با هدف ترویج انس با قرآن در 32 بقعه از بقاع متبرکه، 192 جلسه تفسیر قرآن و 96 کرسی تلاوت قرآن در سطح استان برپا می شود.
وی از آغاز به کار مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن در ایام ماه مبارک خبر داد و گفت: این مدرسه در 15 خرداد ماه سال جاری درمجتمع آل آقا واقع در خیابان ناصری دایر می شود.
وی با تاکید براینکه 15 جلسه تفسیر قرآن کریم با حضور ائمه جماعت در ماه رمضان برگزار می شود، به برپایی آیین 'خدیجه مادر امت' به مناسبت شب وفات این بانوی بزرگوار در 15 بقعه اشاره کرد.
عباسیان گفت: به مناسبت آغاز ماه مبارک رمضان 6 هزار بسته مواد غذایی در سطح استان توزیع شده که سهم مناطق زلزله زده 2 هزار و 500 بسته بوده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه کرمانشاه یادآور شد، مراسم میلاد امام حسن مجتبی (ع) در 18 بقعه، مراسم احیا در 24 بقعه و برپایی نماز عید سعید فطر در 17 بقعه برپا می شود.
وی از ماه رمضان به عنوان ماه بندگی یاد کرد و گفت: شخص روزه دار از هنگام اذان صبح تا افطار در حال لبیک گویی به پروردگار است و حتی تنفس وی به هنگام روزه عبادت تلقی می شود.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای یک هزار مسجد است.
7460/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.