به گزارش ایرنا بهرام پارسایی، یکشنبه در دیدار با رئیس اداره بهزیستی شهرستان شیراز و جمعی از کارکنان و مسئولان تشکل های غیر دولتی توانخواهان این شهرستان، بیان داشت: در چند دهه اخیر، آنگونه که باید برنامه منسجم و بلندمدتی برای اداره کشور وجود نداشته و ریشه بسیاری از مشکلات کنونی در همین مساله است.
سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در زمان حاضر، منافع مردم و رضایت آنان بر هر چیزی ارجحیت دارد و این موضوعی است که باید مورد توجه حاکمیت قرار گیرد.
پارسایی بیان کرد: عدم توجه به خواست مردم و نارضایتی آنها، موجب یاس و نا امیدی آنان از حاکمیت خواهد شد که در نهایت به صلاح کشور نخواهد بود.
وی گفت: مردم کشور ما شکیبا و نجیب هستند و باید برای حل مشکلات آنها تدبیر و چاره اندیشی شود.
این نماینده مجلس همچنین به مشکلات توانخوهان کشور اشاره کرد و بیان داشت: یک فرد و یا خانواده دارای فرزند توانخواه نباید دغدغه معیشت و ملزومات اولیه زندگی را داشته باشد.
پارسایی گفت: با توجه به انتصاب رئیس سازمان بهزیستی کشور به عنوان سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، می کوشیم تا با رایزنی های لازم، تامین بخشی از لوازم پزشکی معلولان و سایر ملزومات آنان را در اولویت قرار دهیم.

**اعتبارات با وظایف بهزیستی همخوانی ندارد
رئیس اداره بهزیستی شهرستان شیراز هم در این دیدار اظهار داشت: هم اکنون بیش از 120 وظیفه برای سازمان بهزیستی تعریف شده که با اعتبارات موجود به هیچ روی همخوانی ندارد.
حمید آزرمی افزود: بسیاری از دستگاه ها و نهادهای دولتی در مواجهه با توانخواهان از پاسخگویی به آنان طفره می روند و این افراد را برای حل بسیاری از مشکلات غیر مرتبط به بهزیستی ارجاع می دهند.
وی بیان کرد: قانون جامع حمایت از حقوق معلولان بتازگی در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده که بخشی از مشکلات توانخواهان را برطرف خواهد کرد اما آنچه هم اکنون حائز اهمیت است، ضمانت های اجرایی و تامین اعتبارات مورد نیاز برای اجرای آن است.
7379 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.