به گزارش ایرنا، نواب قائدی شنبه در حاشیه بازدید از منطقه دچار ریزش کوه شده کوهسار در جمع خبرنگاران با اشاره به گزارش ارائه شده در این باره توسط شهرداری این شهر،افزود: هم اینک اقدام های مورد نیاز برای پیشگیری موقت از بروز بحران و مهار رانش کوه در این منطقه انجام شده است.
قائدی با بیان اینکه پیش بینی‌ها بیانگر بارش خوب در فصل پاییز و زمستان امسال است، برضرورت شتاب بخشی در اتمام عملیات پایدارسازی محدوده لغزشی این ارتفاعات تأکید کرد و گفت: کمیته فنی با حضور سه نفر از مشاوران کمیسیون عمران و جمعی از اساتید دانشگاه و کارشناسان پایان مرحله اول و کنترل موقت بحران را اعلام کرده است.
وی ادامه داد: بر اساس اعلام معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، شهرداری شیراز به عنوان کار فرما انتخاب شده و قرار است برای ادامه کار، مشاور توانمند تعیین و به کار گرفته شود.
قائدی اظهار داشت: مقدمات تعیین مشاور برای انجام عملیات پایدارسازی نهایی فراهم شده و معاونت عمرانی شهرداری شیراز نیز در حال تدوین شرح وظائف مشاور پایدارسازی این منطقه است.
رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر شیراز همچنین گفت: موضوعاتی همچون توانمندی مشاور، در اختیار داشتن ابزار مناسب و نیز برنامه زمان‌بندی قابل قبول از اهمیت ویژه‌ای در موضوع پایدارسازی محدوده برخوردار است.
**ساخت و ساز در ارتفاعات شیراز خطرناک است
قائدی به برنامه‌های کمیسیون عمران در این زمینه اشاره کرد و گفت: شورای شهر شیراز تلاش می‌کند از طریق رسانه‌های جمعی، مخاطرات ساخت و ساز املاک در ارتفاعات شهر شیراز و رفتار سودجویان را به مردم یادآوری کند و مانع از انجام هرگونه فعالیت ساختمانی در ارتفاعات ناامن شود.
عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر شیراز معتقد است هرگونه ساخت و ساز ملک در ارتفاعات شیراز به دلیل مشکلات زمین شناسی و عدم رعایت اصول فنی خالی از مخاطره نیست.
وی گفت: پیش از این برخی افراد به هرشکلی برخی از اراضی منابع طبیعی را تصرف کرده و سند نیز صادر شده،که با توجه به طرح تفصیلی شهرداری هم ملزم به صدور پروانه ساخت بوده است.
قائدی افزود: بخشی از ارتفاعات شیراز به دلیل نوع خاک و مقاومت آن قابل ساخت و ساز نیست و در معرض آسیب جدی قرار دارد.
وی بر لزوم تدوین طرح تفصیلی ویژه ارتفاعات شیراز تأکید و اظهار داشت: حریم و مرزبندی ارتفاعات و کوهستانهای اطراف شیراز با کالبد شهری مشخص نیست بنابراین باید طرح تفصیلی ویژه‌ای برای این موضوع تدوین و تهیه شود تا هرگونه اقدامی مطابق شرایط پیش بینی شده در طرح تفصیلی ویژه صورت گیرد.
بخشی از دامنه کوه در بلوار جمهوری اسلامی شیراز در انتهای خیابان کوهستان که در حوزه شهرداری منطقه یک شیراز است عصر بیست و ششم تیرماه 97 ریزش کرد.
در این حادثه به کسی آسیبی نرسید اما به دو مجتمع مسکونی نوساز خالی از سکنه خسارت وارد شد.
9873/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.