در این طرح، نهاد‌های دولتی و خصوصی دوشادوش یکدیگر با نگاهی ویژه به این زنان دربند و با همکاری ستاد دیه اقدام به جمع آوری پول کردند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس روز شنبه به ایرنا گفت: از میان دستگاه‌های اجرایی، اداره کل آموزش و پرورش فارس ابتکار عمل را در دست گرفت و با همکاری یکی از بانک ها برای این امر خداپسندانه به هر یک از فرهنگیان متقاضی 10 میلیون ریال وام بدون ضامن پرداخت کرد تا در اختیار ستاد دیه قرار گیرد که مبلغ آن طی یک سال به صورت اقساط از حقوق داوطلبان کسر می‌شود.
سیده معصومه دستغیب ادامه داد: فرهنگیان از این طریق 900 میلیون ریال برای کمک به آزادسازی زنان زندانی جرائم غیرعمد اختصاص دادند.
وی ادامه داد: باتوجه‌به استقبال صورت‌گرفته، این ایده در همه اداره‌ها و سازمان‌ها انجام می‌شود و همه افراد خیر علاقه‌مند می‌توانند در قالب این طرح به پویش مهرورزان بپیوندند.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس با بیان اینکه از زمان آغاز این طرح 14 زن زندانی جرائم غیرعمد آزاد شده‌اند، گفت: این افراد با پرداخت مبلغی افزون بر 10میلیارد ریال رهایی یافتند که بخشی از هزینه توسط ستاد دیه و بخش دیگری نیز با همکاری خیران جمع‌آوری شد.
دستغیب همچنین از کمک چهار میلیارد و 500 میلیون ریالی بانک پاسارگاد برای آزادی زنان دربند سخن گفت و اعلام کرد: طی نامه‌نگاری‌های صورت گرفته با مدیریت این بانک در تهران، این بانک با پیوستن به این پویش 20 زندانی را با اعطای این مبلغ آزاد کرد.
وی همچنین اظهار داشت: ستاد دیه استان فارس با دفتر امور بانوان برای حل این معضل همکاری بسیار خوبی داشته است و با نشست‌های متعددی که از سال گذشته برگزار کردیم و تا پایان امسال نیز ادامه خواهد یافت، بسیاری از سازمان‌ها را برای آزادی زنان زندانی همراه می‌کنیم.
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری فارس با اشاره به اینکه تعداد زنان زندانی جرایم غیر عمد بسیار کمتر از مردان است، ابراز داشت: در ابتدای امسال این تعداد 73 تن بوده است که برخی از آن‌ها با مبالغی همچون هفت میلیارد ریال یا 10 میلیارد ریال در زندان بودند و برخی نیز برای تهیه مبالغی همچون 130 میلیون ریال یا 200 میلیون ریال دچار مشکل شده بودند.
دستغیب گفت: در گذشته چنین بود که برای مثال در ازای هر 30 مرد یک زن آزاد می‌شد، اما با رایزنی‌های صورت‌گرفته بر آن هستیم که ابتدا برای آزادسازی زنان در حبس تلاش کنیم چرا که تعداد آنان کمتر است و می‌توان آن‌ها را با کمک‌های مردمی یاری کرد.
7375/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.