به گزارش خبرنگار ایرنا عادل آذر روز چهارشنبه در شورای اداری استان گلستان اظهار داشت: این حوزه متهمان دیگری هم داشت، اما رسیدگی به پرونده آنها نشان داد که این افراد قانون را به گونه ای دیگر درک کرده اند و دلیل آن وجود ابهام فراوان در قوانین است.
وی بیان کرد: یکی از راهکارهای موثر و مهم جلوگیری از تکرار این گونه تخلفات برگزاری دوره های آموزشی مستمر در سطوح گوناگون برای مدیران است.
رییس کل دیوان محاسبات کشور در ادامه بر لزوم سند دار شدن اموال دولت تاکید کرد و گفت: بسیاری از اموال دولت سند ندارد و این مشکل زمینه سوء استفاده هایی را در برخی استان های کشور فراهم کرده است.
آذر ادامه داد: در یکی از این موارد کارمند دستگاهی 700 ملک دولتی را به نام خود سند زده و با شروع بازنشستگی آنها را فروخته که با پیگیری شناسایی و روانه زندان شد.
وی گفت: دولت املاک و دارایی هایی دارد که هنوز شناسایی نشده است و بی توجهی به این چالش جدی توسط مدیران دستگاه ها و پرهیز از ثبت اموال در سامانه 'سادا' می تواند منجر به بروز سوء استفاده های دیگری شود.
رییس کل دیوان محاسبات کشور بیان کرد: هم اینک اموال دولتی ثبت شده در سامانه سادا (سامانه املاک دولتی ایران) معادل 3 برابر بودجه کشور است ،اما پیگیری و بررسی ها نشان می دهد این رقم 30 برابر بیشتر از مقدار کنونی است.
آذر ادامه داد: توان اقتصادی و مالی کشور برخلاف اخبار منفی زیادی که منتشر می شود، مطلوب و رضایت بخش است اما لازم بوده ظرفیت ها و امکانات کنونی به خوبی مدیریت و به صورت بهینه استفاده شود.
وی بر نظارت بیشتر مدیران دستگاه ها و تقویت پیشگیری های داخلی تاکید کرد و گفت: اگر این نظارت ها مستمر و مداوم باشد، نیمی از تخلفات اداری کشور کاهش خواهد یافت.
رییس کل دیوان محاسبات کشور در ادامه از بروز تخلفات وسیع در تغییر کاربری اراضی منابع طبیعی گلستان ابراز نگرانی کرد و گفت: علاوه بر این معضل، محیط زیست گلستان هم در معرض آسیب است که باید نظارت جدی و مستمر برای جلوگیری از این آسیب های غیرقابل جبران در استان انجام شود.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.