به گزارش ایرنا مسعود اسلامی، دوشنبه در دیدار با شهردار شیراز با اشاره به اینکه امروزه شبکه شهرها جانشین شبکه دولت ها شده است، اظهار داشت: در دنیای امروز، شهرها به عنوان یکی از بازیگران اصلی همکاری های بین المللی به شمار می روند.
وی، چشم انداز همکاری های شیراز و شهرهای ایرلند به ویژه پایتخت این کشور (دوبلین) را روشن توصیف کرد و گفت: شیراز با پیشینه فکری، هنری و علمی که دارد، پایگاه مناسبی برای برنامه ریزی در حوزه های متعدد است و از این رو اولویت کارهای فرهنگی و هنری سفارت ایران در ایرلند به شیراز اختصاص می یابد.
اسلامی ادامه داد: جایگاه ویژه ای که شیراز در ایران و جهان دارد، چشم انداز روشنی را برای همکاری های بین المللی پیش رو تعریف می کند.
وی، با بیان اینکه ایرلند کشوری موفق در زمینه جذب و صدور سرمایه گذاری است و شهر دوبلین مرکز این کشور نیز در رتبه بندی جهانی، جزو 20 شهر اول دنیا محسوب می شود، گفت: زمینه های فراوانی برای توسعه روابط اقتصادی این کشور با استان فارس و آغاز برنامه های مشترک فرهنگی، هنری و شهری به ویژه برگزاری هفته های فرهنگی با شیراز وجود دارد.
اسلامی ادامه داد: تحقق توسعه این روابط مستلزم، شناخت دقیق، علمی و مبتنی بر هم افزایی مدیریتی، تبادل دانش و تجربه و اعزام گروه های کارشناسی میان شهرهای دوبلین و شیراز است.

**شیراز آینه تمام نمای ایران است
شهردار شیراز هم در این دیدار گفت: روابط بین شهرهای جهان ظرف سال های گذشته، رشد فزاینده ای داشته و تجارب چند دهه اخیر نشان می دهد مسیر مناسبی در این خصوص طی شده است.
حیدر اسکندر پور، شیراز را روح جامع ایران خواند و اظهار داشت: ظرفیت های چند وجهی شیراز در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری، علمی، ادبی، مذهبی و گردشگری، این شهر را به آینه ای تمام نما از فرهنگ، تمدن و تاریخ ایران زمین تبدیل کرده و این ویژگی می تواند زمینه اجرای برنامه های مشترک با شهر دوبلین پایتخت ایرلند را فراهم کند.
وی بیان داشت: از برگزاری هفته های فرهنگی شیراز و دوبلین، انجام مطالعات دانشگاهی و آغاز همکاری های علمی و مدیریتی در حوزه شهری استقبال می کنیم.
وی، هوشمندسازی شیراز به ویژه در زمینه مدیریت ترافیک شهر را از برنامه های محوری و اولویت های مجموعه شهرداری این شهر دانست و گفت: زیرساخت های تحقق این امر فراهم شده، بررسی های اولیه انجام و طرح پیشنهادی راه اندازی تراموا در شیراز نیز از سوی شهرداری درسدن آلمان ارایه شده است.
شهردار شیراز بیان کرد: گسترش همکاری ها در زمینه های یاد شده و ابعاد دیگر هوشمندسازی می تواند در دستور همکاری های دو جانبه شهر شیراز و کشور ایرلند قرار گیرد.
اسکندرپور، اقدام شهرداری برای اجرای شبکه فیبر نوری و ایجاد دیتاسنتر مرکزی در شیراز را گامی مهم برای تبدیل این شهر به مرکز اصلی منطقه جنوب کشور در زمینه فناوری اطلاعات (IT) دانست و بیان داشت: با راه اندازی این پایگاه، شیراز جایگاه بالاتری در عرصه های ملی و بین المللی خواهد یافت که خود موجب اقبال عمومی از همکاری های بین المللی خواهد شد.
تقویت زیرساخت های فرهنگی با احداث مجموعه های بزرگ چند منظوره همچون پردیس های سینمایی و آمفی تئاتر، اجرای طرح های انرژی محور با رویکرد استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، احداث تصفیه خانه های محلی و برنامه ریزی برای مدیریت علمی منابع آب از دیگر مواردی بود که شهردار شیراز به عنوان زمینه مناسب همکاری با شهرداری دوبلین ایرلند برشمرد.
جمهوری ایرلند به مرکزیت دوبلین در شمال غربی اروپا واقع شده است.
9873 /6118
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.