سهیل شلیله روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه اجراخوانی و یک نمایش صحنه ای نیز در این جشنواره گنجانده می شود، افزود: این رویداد تئاتری خروجی سه کلاس آموزش بازیگری بوده و اجرای مطلوب آن نیازمند تامین مالی از سوی نهادهای فرهنگی و هنری است.
وی با بیان اینکه برگزاری ورکشاپ های آموزشی تا قبل از برگزاری این جشنواره ضروری است، اضافه کرد: اساتید مختلفی چون رسول بانگین، بابک لطفی، نوید پیروزنیا و پدرام رحمانی از ابتدای تابستان سال جاری کارگاه های مختلفی با هدف افزایش دانش تخصصی هنرجویان در این فضای هنری برگزار کرده اند.
وی با بیان اینکه اجرای چندین برنامه آموزشی دیگر نیز تا اواخر شهریور امسال در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: ظرفیت سالن فرهنگسرای جوان 200 نفر بوده و استقبال دوستداران هنر تئاتر از این کارگاه های رایگان پرشور است.
شلیله بیان کرد: خانه تئاتر جوان در طول سال 1396 نیز به صورت هفتگی نمایشنامه خوانی را اجرا و با برگزاری فستیوال پایان دوره نمایشنامه خوانی از هنرجوبان بازیگری حمایت کرد.
وی افزود: برگزاری مداوم نمایشنامه خوانی در خانه تئاتر جوان، پای هنرمندان توانا و بی نام و نشان را به نمایش های صحنه ای مهم آذربایجان غربی و جشنواره های تئاتر باز کرده است.
وی با اشاره به افزایش سالن های اجرای تئاتر در ارومیه نیز گفت: فضاهای تئاتر بیشتر با هدف ارتقای تئاتر منطقه و هم افزایی هنرمندان به اعتلای سطح فرهنگ استان منجر می شود.
وی با تاکید بر اینکه برگزاری جشن های مناسبتی به علت برخورداری از جذابیت از راه های آَشناکردن مردم با هنر تئاتر است، بیان کرد: شرکت کنندگان در در خلال این جشن های فرهنگی با فعالیت های اهالی تئاتر آشنا و به این هنر مردمی بیش از پیش جذب می شوند.
به گزارش ایرنا خانه تئاتر جوان ارومیه با همت فرهنگسرای جوان استانداری از اسفند 1395 با هدف ایجاد زمینه فعالیت در تئاتر برای همه علاقه مندان و به ویژه جوانان مستعد، افزایش اعتماد به نفس آنان و ارتقای فضاهای هنری این شهر راه اندازی شده است.
7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.