محمد کاظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نمایش های رقابتی به صورت همزمان در سالن های مجتمع فرهنگی و هنری، فرهنگسرای هنر و تماشاخانه چی چست ارومیه به روی صحنه می رود.
وی اضافه کرد: نمایش هایی که موفق به کسب حداقل امتیاز نشوند، در بخش غیررقابتی و با هدف حمایت از تلاش هنرمندان این گروه ها در تماشاخانه چی چست ارومیه اجرا می شود.
وی با بیان اینکه تاکنون هشت گروه نمایشی برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده اند، ادامه داد: برگزاری جشنواره های استانی فرصت مغتنمی برای محک زدن ظرفیت ها و شناسایی آسیب ها در این زمینه است تا حضور چشمگیر گروه های نمایشی استان را در جشنواره های فرامنطقه ای رقم زند.
وی بیان کرد: اول شهریور سال جاری آثار ارسالی با حضور سه نفر از فارغ التحصیلان هنر تئاتر این استان بازبینی می شود.
دبیر سی امین جشنواره تئاتر آذربایجان غربی اعلام کرد: سه نفر از افراد صاحب نام کشوری برای داوری نمایش های صحنه ای این جشنواره دعوت می شود.
کاظمی اضافه کرد: 2 اثر منتخب جشنواره استانی تئاتر پس از بازبینی به صورت زنده یا فیلم از سوی هیات داوران در جشنواره استانی تئاتر فجر شرکت داده می شود.
وی گفت: برگزاری جشنواره عکس و پوستر نیز با داوری متخصصان این عرصه از برنامه های جنبی سی امین جشنواره تئاتر آذربایجان غربی است.
وی اضافه کرد: در این بخش عکس و پوسترهای مربوط به نمایش های اجرا شده در سال های 1390 تا 1396 داوری می شود.
وی هدف از برگزاری جشنواره عکس و پوستر تئاتر را جمع آوری آرشیو جامع از تئاتر استان در دهه 1390 عنوان کرد و گفت: چنانچه عکس ها و پوسترها قابلیت چاپ داشته باشند در فضای مجتمع فرهنگی و هنری ارومیه به صورت نمایشگاهی به نمایش در می آیند یا به صورت مکتوب منتشر می شوند.
وی برگزاری کارگاه های تخصصی را از دیگر برنامه های جنبی این جشنواره اعلام کرد و افزود: کارگاه های تخصصی فرصت ارزنده برای افزودن بر دانش هنرمندان گروه های نمایشی شرکت کننده از شهرستان های کم برخوردار استان است.
به گزارش ایرنا بیست و نهمین جشنواره تئاتر آذربایجان غربی از 14 تا 16 شهریور 1396 در ارومیه برگزار شد.
'بمناسبت ورود اشکان' به نویسندگی ' پوریا کاکاوند' و کارگردانی سامان حسن زاده، 'کافه سایه' به نویسندگی ابراهیم عادل نیا و کارگردانی مهرداد سعادت، 'شب نامه' به نویسندگی بهزاد آقا جمالی و کارگردانی مشترک نوید پیروز نیا و پیمان سلیمانی، 'آناتومی تنهایی' به نویسندگی و کارگردانی حامد محبی، 'قاراپاپاق گلینی' به نویسندگی علی صابر رضایی و کارگردانی مشترک علی صابر رضایی و حسن رجبی نمایش هایی بود که از ارومیه به جشنواره تئاتر آذربایجان غربی راه پیدا کرد.
'لطفا بیدارشو دکتر' به نویسندگی و کارگردانی 'فریبرز یاریجانی' از میاندوآب، 'دامغالی دنیز' به نویسندگی و کارگردانی 'اکبر محمدی' از نقده و 'گاوهایی که یک هدف بزرگ داشتند' به نویسندگی 'رسول بانگین' و کارگردانی 'کوروش انتظاری' از پیرانشهر نیز در این جشنواره حضور پیدا کرد.
انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان غربی در شهرستان های ارومیه، خوی، میاندوآب، ماکو، نقده، ماکو، تکاب، مهاباد و بوکان فعالیت دارد.
7129/2093
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.