به گزارش ایرنا، اسماعیل تبادار شامگاه پنجشنبه در پایان سفر خود به شهرستان لامرد در جمع خبرنگاران افزود: در هفته دولت امسال در مجموع یک هزار و 323 پروژه با اعتباری افزون بر 2 هزار و 511 میلیارد تومان آماده بهره برداری بود که 470 میلیارد تومان از این رقم سهم شهرستان لامرد بود.
وی، با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد قابلیت تبدیل شدن به یک عسلویه در این منطقه را دارد افزود: به منظور تامین آب شهرستان لامرد و به ویژه منطقه انرژی بر لامرد، بحث انتقال آب خلیج فارس به این منطقه از گذشته در دستور کار قرار گرفته و هم اینک نیز مقدمات کار فراهم شده و پیمانکار و سرمایه گذار نیز تعریف شده و امیدواریم به زودی شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه باشیم.
استاندار فارس، منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد را یکی از ظرفیت های خوب ایجاد اشتغال در این منطقه دانست و ادامه داد: روند پیشرفت منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد در مقایسه با چند ماه قبل که بازدیدی از آن داشتیم بسیار خوب و مناسب است و این پروژه می تواند در فاز نخست 2 هزار فرصت شغلی ایجاد کند.
او افزود: در کنار این، صنایع پایین دستی منطقه انرژی بر لامرد نیز می تواند حجم بسیار زیادی فرصت شغلی ایجاد کند.
تبادار، از فرماندار شهرستان لامرد خواست که تمام کوشش خود را برای ایجاد تسهیل در اجرای این پروژه و سایر پروژه ها به کار گیرد.
استاندار فارس، بر لزوم تامین زیرساخت های حمل و نقل جاده ای برای بهره مندی هرچه بیشتر از ظرفیت های منطقه انرژی بر لامرد تاکید کرد و گفت: آزادراه پارسیان به لامرد یکی از پروژه های زیرساختی بزرگ ما در این زمینه است که باید به سرعت اجرا شود.
وی، در خصوص آغاز عملیات اجرا و بهره برداری از پروژه های شهرستان لامرد هم گفت: با حضور وزیر اطلاعات شاهد آغاز عملیات اجرایی و افتتاح چندین پروژه در این شهرستان بودیم.
تبادار افزود: از مهمترین این پروژه ها می توان به آغاز عملیات اجرایی ساختمان ام.آر.آی بیمارستان ولیعصر(عج) لامرد اشاره کرد که در زمینی به مساحت 300 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال اجرا خواهد شد.
استاندار فارس ادامه داد: همچنین پنجشنبه با حضور وزیر اطلاعات شاهد بهره برداری از نخستین کارخانه تولید آسفالت و بتن منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی بر لامرد با اعتباری افزون بر 200 میلیارد ریال بودیم.
وی اظهار داست: این کارخانه ظرفیت تولید سالیانه 150 هزار تن انواع محصولات بتنی و 300 هزار تن آسفالت گرم را دارد و زمینه اشتغال 37 نفر را نیز فراهم خواهد کرد.
حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات روز پنجشنبه با هدف بازدید از منطقه ویژه اقتصادی لامرد، افتتاح و کلنگ زنی چند طرح و دیدار با مردم به این شهرستان سفر کرد.
شهرستان لامرد در 365 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.
6122/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.