به گزارش خبرنگار ایرنا حبیب اله آصفی روز یکشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش دزفول با بیان اینکه پس از 3.5 سال تلاش مشکل پالایشگاه دزفول با 3.9 میلیارد دلار سرمایه گذاری بخش خصوصی برطرف شده است افزود:احداث این پالایشگاه موجب ایجاد فرصت های شغلی بسیاری در منطقه خواهد شد.
پالایشگاه دزفول که قرار بود چند سال پیش عملیات اجرایی آن آغاز شود به دلیل عمل نکردن سرمایه گذار به تعهدات خود اجرایی نشد.
ظرفیت این پالایشگاه روزانه 150 هزار بشکه نفت خام و تولید انواع فرآوردهای نفتی اعلام شده همچنین اشتغال ایجاد شده در زمان ساخت و بهره برداری 15 هزار فرصت شغلی به صورت مستقیم و غیر مستقیم پیش بینی شده است.
وی احداث نیروگاه و پالایشگاه در این شهرستان را با هدف ایجاد اشتغال و رفع بیکاری و نیز رونق اقتصادی منطقه دانست و گفت:
اولویت فرمانداری دزفول در 3.5 سال گذشته حل مشکلات اقتصادی و سرمایه گذاری بوده و با وجود برخی کارشکنی ها حجم انبوهی از سرمایه وارد دزفول شده است.
آصفی اظهار کرد:در حال حاضر 300 مگاوات برق در دزفول تولید می شود در حالی که نیاز این شهرستان 600 مگاوات است که انتظار می رود با ساخت نیروگاه جدید سیکل ترکیبی در دزفول علاوه بر تامین نیاز شهرستان بخشی از نیاز کشور به انرژی برق تامین می شود.
وی با تاکید بر اینکه فعالیت های انجام شده در مجموعه مدیریت این شهرستان از جمله فرمانداری دزفول به منظور جذب سرمایه گذار در راستای اهداف نظام اسلامی صورت گرفته است گفت:با اقدامات انجام شده و طبق اظهارات مدیر کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی نرخ بیکاری در دزفول کاهش یافته است هر چند همچنان باید برای کاهش نرخ بیکاری در این شهرستان تلاش کرد.
فرماندار دزفول در ادامه بابیان اینکه ریشه اکثر مشکلات و آسیب های اجتماعی بیکاری است افزود:با وجود تاکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری مبنی بر تحقق اقتصاد مقاومتی ، در دزفول با اختلاف سلیقه ای روبرو هستیم بطوری که برخی افراد در دزفول با فعالیت های عمرانی و اقتصادی و سرمایه گذاری مخالفت کرده و بعضا در روند اجرای طرح ها سنگ اندازی می کنند.
7278/6068
خبرنگار:رقیه کردی-انتشار:محمدعلی فریدپناه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.