مکان: یمن/ منبع: خبرگزاری رویترز

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، بیش از سه سال است که ائتلاف به سرکردگی عربستان سعودی در حال بمباران یمن است. حتی بیمارستان‌ ها هم از جنگ داخلی یمن در امان نیستند و بیماران مبتلا به امراض مهلک از جمله سرطان، از کمک‌ های پزشکی محروم‌ اند.

بحران در بخش پزشکی یمن به واسطه این جنگ را می توان به وضوح در این تصاویر مشاهده کرد:

 

نبود حمایت دولتی

2

 

مرکز ملی سرطان‌ شناسی یمن در «صنعا» پایتخت این کشور دو سال است که از دولت هیچ کمکی دریافت نمی‌ کند. این مرکز با کمک‌ های سازمان‌ های بین‌ المللی مانند سازمان بهداشت جهانی امور خود را پیش می‌‌ برد و از طریق کمک‌ های سازمان‌ های خیریه و افراد خیّر تامین می‌ شود.

 

کمبود تخت برای کودکان سرطانی

3

 

معدود تخت‌ خواب‌ های موجود در مرکز سرطان صنعا به کودکان اختصاص داده شده است. این درمانگاه هر ماه حدود 600 بیمار جدید سرطانی را می‌ پذیرد. اما بودجه این مرکز برای رسیدگی به بیماران در سال گذشته تنها یک میلیون دلار بود.

 

معالجه در اتاق‌ های انتظار

4

 

بیماران بزرگسال در مرکز سرطان یا روی برانکارد یا در اتاق انتظار درمانگاه، خدمات درمانی دریافت می‌ کنند. این مرکز پیش از جنگ سالانه حدود 15 میلیون دلار حمایت دریافت می‌ کرد و می‌ توانست با آن حتی برای بیماران سایر مراکز درمانی یمن نیز دارو تهیه کند.

 

درمان با هزینه های بالا

1

 

«خالد اسماعیل» بر دست راست دخترش بوسه می‌ زند. دختر 17 ساله او به سرطان مبتلاست و به همین دلیل باید تن به قطع دست چپ اش برای درمان می‌ داد. پدرش هر چه داشت را فروخت و پول هم قرض گرفت، اما باز هم توان فراهم آوردن درمانی بهتر از این برای دخترش را نداشت. او می‌ گوید: «جنگ زندگی ما را نابود کرد. ما نمی‌ توانستیم به خارج برویم، این جا درمانی بهتر از این برای دخترم وجود نداشت.»

 

کمبود تجهیزات پزشکی و درمانی

5

 

این زن بیمار در مرکز سرطان صنعا باید همچنان در انتظار درمان بماند؛ چرا که در یمن ذخیره تجهیزات پزشکی بسیار ناچیز است. ائتلاف نظامی تحت رهبری عربستان ر‌اه‌ های هوایی و دریایی را به‌ شدت محدود کرده است. 

 

کمبود پزشک

6

 

«علی» 70 ساله تومور سرطانی در دهان دارد. یک سازمان امدادی در صنعا او و بیماران سرطانی دیگر را بستری کرده است. اما این سازمان با کمبود تختخواب و پزشک روبروست. یمن با کمبود کادر پزشکی مواجه است. به علاوه، بسیاری از مردم توان پرداخت خدمات پزشکی را ندارند.

 

بحران انسانی

7

 

تصویری از یک دختر 14 ساله یمنی در یک سازمان امدادی که بیماران سرطانی را در خود سکنی داده است. میلیون‌ ها نفر در یمن در معرض تهدید گرسنگی و امراضی مانند وبا، دیفتری و مالاریا قرار دارند. بر اساس برآورد سازمان ملل، 50 هزار نفر در جریان جنگ داخلی یمن کشته شده‌ اند.

 

مکان: یمن

منبع: خبرگزاری رویترز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.