مکان: کابل، افغانستان/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، 12 فروند راکت به منطقه دیپلماتیک کابل پایتخت افغانستان از جمله اطراف سفارت آمریکا اصابت کرد. این حمله در ساعت 9 صبح به وقت محلی اتفاق افتاد.

منطقه «شش درک» یا «منطقه سبز» کابل از مناطق حساس و دیپلماتیک شهر کابل به شمار می رود؛ منطقه ای که در آن سفارتخانه های بسیاری از کشورها واقع شده است.

این راکت ها در فاصله زمانی حدود یک ساعت به مناطقی در اطراف ساختمان سفارت آمریکا، کاخ ریاست جمهوری افغانستان، پایگاه ناتو، دفتر امنیت ملی افغانستان و برخی مراکز دولتی و سازمان های غیردولتی اصابت کرد اما هنوز از تلفات احتمالی آن گزارشی منتشر نشده است و مسئولان امنیتی نیز در این خصوص واکنش نشان نداده اند.

​پلیس اعلام کرد اولین موشک در نزدیک دفتر ریاست جمهوری و دومین موشک نزدیک مقر ناتو و سفارت آمریکا در کابل اصابت کرد. اما هیچ کس آسیب ندیده است.

نیروهای افغان خانه ای را که احتمالا این موشک ها از آنجا شلیک شده با هواپیما بمباران و تخریب کردند.

«نجیب دانش» سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت که به احتمال قوی تمامی مهاجمان کشته شده‌ اند.

این حملات همزمان با سخنرانی «محمد اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان به مناسبت عید سعید قربان صورت گرفت. اشرف غنی در واکنش به این حملات گفت: این حملات نمی تواند مانع پیشرفت مردم افغانستان شود. 

حملات راکتی به شهر کابل درحالی انجام شد که دولت افغانستان آتش بس مشروط با گروه طالبان اعلام کرد اما طالبان هنوز این آتش بس را نپذیرفته است. روز گذشته نیز عناصر طالبان بیش از 170 مسافر را در شمال افغانستان ربودند که 150 نفر از آنها در عملیات نیروهای ارتش آزاد شدند.

 

مکان: کابل، افغانستان

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.