مکان: فلسطین/ منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، فلسطینیان جمعه این هفته نیز با تظاهرات در 5 منطقه در امتداد مرزهای این باریکه با اراضی اشغالی، تظاهرات «بازگشت» را برای هفتمین جمعه پی در پی ادامه دادند.

در این تظاهرات، دست کم دو فلسطینی به شهادت رسیده و ده‌ ها تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش منابع بیمارستانی در غزه، یکی از شهدا، یک مرد 40 ساله از ساکنان نزدیک به «خان یونس» در جنوب غزه بود.

در حالی که شمار شرکت‌ کنندگان در تظاهرات این جمعه حدود 15 هزار تن برآورد شده بود، «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس گفت فلسطینیان دوشنبه به مناسبت سالروز نکبت مانند یک «رود روان» حضور خود را برای مخالفت با صهیونیسم نشان می‌ دهند.

بر اساس آمار منابع فلسطینی، با احتساب تلفات این جمعه، شمار شهدای فلسطینیان در هفت هفته گذشته به 54 تن افزایش یافت و تعداد زخمی‌ ها از 8600 تن فراتر رفت.

«اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که در پی تیراندازی امروز نظامیان صهیونیست به سمت شرکت کنندگان در تظاهرات در مناطق مرزی خان یونس در نوار غزه یک نفر با اصابت گلوله به ناحیه سینه شهید شده و تعداد مجروحان به 167 نفر رسیده است.

وی با اشاره به اینکه صهیونیست ها از گلوله جنگی برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان فلسطینی استفاده کرده‌ اند، گفت: «حال 10 نفر از زخمی‌ ها وخیم است و 146 نفر نیز در پی اصابت گلوله ‌های جنگی زخمی شده‌ اند.

القدره همچنین اعلام کرد که 38 کودک، 12 زن و 4 خبرنگار در میان زخمی‌ ها هستند.

مکان: فلسطین

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.