دولت رامی حمد الله اعلام کرد که تصمیم گیری در مساله برداشتن تحریم‌ها به پس از نشست قاهره موکول می‌شود.

 

یک روز پس از حضور رامی حمد الله، نخست وزیر فلسطین در غزه و برگزاری اولین نشست‌های این دولت در باریکه غزه و آغاز مراسم انتقال کامل قدرت به وزیران و طرف‌های ذی ربط، آشتی فلسطین با فروپاشی مواجه است.

به گزارش جماران، به نقل از رای الیوم، دولت رامی حمد الله و با دستوری از سوی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم گرفت تا برداشتن تحریم‌ها علیه نوار غزه از جمله کاهش حقوق کارمندان و تعلیق روند پرداخت بدهی‌های برق به نوار غزه را به تعویق بیاندازد.

دولت رامی حمد الله اعلام کرد که تصمیم گیری در مساله برداشتن تحریم‌ها به پس از نشست قاهره موکول می‌شود.

پیشتر عزام الاحمد، مسئول پرونده آشتی در تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده بود، به محض اینکه رامی حمد الله وارد غزه شده و اقدامات برای تحویل وزارت خانه و ادارات رسمی آغاز شود، این تحریم‌ها برداشته خواهد شد.

از سوی دیگر، فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس در گفتگوی ویژه با مرکز اطلاع رسانی فلسطین اظهار داشت که از دولت وفاق ملی انتظار می‌رفت در اولین نشست خود در غزه پس از تحویل اداره امور باریکه غزه، به وعده‌های خود عمل کرده و مجازات‌های اعمال شده علیه غزه را لغو کند.

برهوم افزود که حماس برای اینکه دولت وفاق ملی فعالیت‌های خود را رسماً در باریکه غزه آغاز کند، دست به هر کاری زد و اکنون توپ در زمین تشکیلات خودگردان و دولت است و آنها باید بدون هرگونه تردیدی فوراً مجازات‌های اعمال شده علیه باریکه غزه را لغو کنند.

وی با اشاره به اینکه جنبش فتح باید به وعده‌هایی که داده بود عمل کند، تصریح کرد که طبق توافقات صورت گرفته میان فتح و حماس، این جنبش قرار بود پس از اینکه حماس اقدام به انحلال کمیته اداری غزه کرد و اداره امور باریکه غزه را به دولت وفاق ملی واگذار کرد، فتح نیز همانگونه که عزام احمد گفته بود، تمامی مجازات‌های اعمال شده علیه این باریکه را لغو خواهد کرد اما این امر محقق نشده است.

فوزی برهوم بر ضرورت وفای جنبش فتح به وعده‌هایش به ملت فلسطین و برآورده کردن خواسته و آرزوهای آن تاکید کرد و گفت تمام دنیا شاهد است که حماس برای حضور دولت وفاق ملی در غزه و آغاز فعالیت‌هایش هر اقدامی را که لازم بود، انجام داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.