محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه چهارشنبه در سخنرانی خود در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد که دولت رامی حمد الله نخست وزیر تشکیلات خودگردان اواخر هفته آینده برای انجام مسئولیت‌ها و وظایفش راهی غزه خواهد شد.

به گزارش جماران؛ جنبش حماس اعلام کرد که سخنرانی محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مجمع عمومی سازمان ملل نوعی اذعان به شکست پروژه سازش و مذاکرات با رژیم صهیونیستی بود.

جنبش حماس با صدور بیانیه‌ای از زبان فوزی برهوم سخنگوی خود اعلام کرد که با توجه و اهتمام زیاد سخنرانی عباس را دنبال کرده است و با وجود اهمیت مکان و زمان بیان این سخنرانی که در جمع سران و مقامات کشورهای جهان و پس از اقدامات اخیر جنبش حماس در قاهره بیان شد، اما این سخنرانی نوعی اقرار به شکست پروژه سازش بود.

این جنبش خاطر نشان کرده است که «سخنرانی عباس نوعی منطق گدایی حقوق ملت مقاوم فلسطین را که با استفاده از تمامی ابزارهای قانونی، سعی در رهایی از زیر یوغ اشغالگری را دارد، در درون خود داشت.»

فوزی برهوم تاکید کرد: متاسفانه عباس در این سخنرانی هیچ تفاوتی میان مقاومت ملت فلسطین به عنوان حق اصیل ملت تحت اشغال و تروریسم محکوم شده در تمامی قوانین بین المللی قائل نشد و این در حالی است که اشغالگری یکی از مهمترین اشکال تروریسم به شمار می‌رود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، حماس در عین حال از اعلام حضور دولت رامی حمد الله در غزه استقبال و تاکید کرد که نهایت تلاش خود را برای موفقیت این ماموریت به کار خواهد گرفت و به اقدامات خود در راستای آشتی ملی ادامه خواهد داد تا این مساله به واقعیت مبدل شود و همه قدم در راه پیشبرد پروژه ملی فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی بگذارند. این جنبش بار دیگر بر پایبندی خود به توافقات صورت گرفته در قاهره تاکید کرد.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه چهارشنبه در سخنرانی خود در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل تاکید کرد که دولت رامی حمد الله نخست وزیر تشکیلات خودگردان اواخر هفته آینده برای انجام مسئولیت‌ها و وظایفش راهی غزه خواهد شد. وی تصریح کرد: من از حصول توافق قاهره در نتیجه تلاش‌های مصر به منظور پایان دادن به اقدامی که حماس پس از شکاف داخلی به آن دست زده بود و فراهم کردن زمینه برخورداری دولت وفاق ملی از تمامی اختیارات خود در غزه و برگزاری انتخابات سراسری خوشحالم.

عباس در بخشی از این سخنرانی گفت: ما با وجود شکاف و دو دستگی که از سال 2007 آغاز شده است، به مسئولیت‌هایمان در قبال ملت فلسطین در غزه عمل کردیم و از آن زمان تمامی اشکال حمایت از ساکنان غزه را که در معرض محاصره ظالمانه (اسرائیل) قرار دارند، انجام داده‌ایم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.