مکان: آمریکا/ منبع: یو اس ای تودی

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، هزاران معلم در ایالت های «کنتاکی» و «اوکلاهما» آمریکا با برپایی تظاهرات، به وضع نظام آموزشی در این کشور  اعتراض کردند.

به منظور برگزاری این تظاهرات اعتراضی، کلاس های درس زیادی در این دو ایالت آمریکا تعطیل شدند. در برخی نواحی مدارس به علت تعطیلات بهاری تعطیل بودند، اما در سایر نواحی نیز مقامات در موقعیتی نبودند که برای آموزگاران جایگزینی پیدا کنند.

سازمان دهندگان انتظار داشتند حدود 30 هزار نفر در «اوکلاهما سیتی» مرکز ایالت اوکلاهما در این تظاهرات شرکت کنند. تصاویر هوایی از این تظاهرات جمعیت بزرگی را نشان می دادند که در برابر کنگره ایالتی در شهر اوکلاهما تجمع کرده بودند.

هزاران نفر نیز در شهر «فرانکفورت» مرکز ایالت کنتاکی در شرق آمریکا به همین منظور تظاهرات کردند.

شرکت کنندگان در تظاهرات شهر فرانکفورت پارچه نوشته هایی با خود حمل می کردند که روی آنها شعار «آیا صدای من را می شنوید؟» و شعار «برای تحصیل کودکان ما سرمایه گذاری کنید»، دیده می شد و آنها همچنین شعار «ما دیگر این را تحمل نمی کنیم» را فریاد می زدند.

این تازه ترین جنبشی است که آموزگاران مدارس دولتی بعد از اعتصابی 9 روزه در ماه مارس در «ویرجینیای غربی» آغاز کردند. اعتصاب 9 روزه آنها در ماه مارس به آموزگاران این ایالت امکان داد نخستین افزایش دستمزدهای خود را در طول چهار سال به دست آورند.

در ایالت کنتاکی آموزگاران به ویژه به طرح تغییر شرایط بازنشستگی خود معترض هستند و تامین مالی بهتری را برای مدارس عمومی خواستارند.

در اوکلاهاما برخی آموزگاران می گویند برای این که بتوانند نیازهای خود را تامین کنند، به کار دوم مشغولند.

مکان: آمریکا

منبع: یو اس ای تودی

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.