مکان: کویته، پاکستان/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، معترضان پاکستانی پرچم ایالات متحده آمریکا را در تظاهرات اعتراضی در شهر کویته به آتش کشیدند. این تظاهرات اعتراضی در پی تهدیدهای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای قطع کمک ها به پاکستان که آن را «کاملا غیر قابل فهم» خوانده بود و رد این تهدیدها توسط دولت پاکستان، به راه افتاد.

آمریکا می‌گوید که دلیل تعلیق کمک‌های نظامی به پاکستان این است که به گروه‌های مسلح و شبه‌نظامی اجازه می‌دهد از خاک این کشور برای برنامه‌ریزی حملات تروریستی در افغانستان استفاده کنند که جان سربازان آمریکایی و نیروهای نظامی بین‌المللی را به‌خطر می‌اندازد.

ایالات متحده روز گذشته -پنجشنبه- اعلام کرد که ۹۰۰ میلیون دلار کمک‌های نظامی خود به پاکستان تا زمان اقدام سلام آباد علیه گروه‌های حقانی و طالبان به تعلیق در می آورد. وزارت خارجه آمریکا همچنین اعلام کرد که دولت دونالد ترامپ از پاکستان به دلیل کم‌کاری در مقابله با این دوگروه این تصمیم را اتخاذ کرده است.آمریکا می‌گوید که دلیل تعلیق کمک‌های نظامی به پاکستان این است که به گروه‌های ستیزه جو و شبه‌نظامی اجازه می‌دهد از خاک این کشور برای برنامه‌ریزی حملات تروریستی در افغانستان استفاده کنند که جان سربازان آمریکایی و نیروهای نظامی بین‌المللی را به‌خطر می‌اندازد.

وزارت خارجه ایالات متحده تأکید کرد که میزان دقیق کمک‌های تعلیق شده مشخص نیست و این وزارتخانه به‌ همراه وزارت دفاع در حال محاسبه ارقام است.

وزیر دفاع آمریکا در ماه اکتبر ۲۰۱۷ گفته بود که ایالات متحده قصد دارد «یک بار دیگر» و قبل از آنکه دونالد ترامپ گزینه‌های جدیدی را در قبال اسلام آباد به اجرا بگذارد، در موضوع افغانستان با پاکستان همکاری کند. 

مکان: کویته، پاکستان

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.