پاکستان در پی اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که این کشور را متهم به پناه دادن به تروریست‌ها کرده بود، «دیوید هالی» سفیر این کشور در اسلام آباد را به وزارت خارجه فراخواند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، توئیت تند رئیس جمهور آمریکا علیه پاکستان و انتقاد بی سابقه از اسلام آباد باعث برانگیخته شدن خشم دولت این کشور شد.

پاکستان در پی اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که این کشور را متهم به پناه دادن به تروریست‌ها کرده بود، «دیوید هالی» سفیر این کشور در اسلام آباد را به وزارت خارجه فراخواند.

 رسانه های پاکستانی در این زمینه اعلام کردند که  وزارت خارجه ناراحتی دولت اسلام آباد از اتهامات اخیر ترامپ را به هالی انتقال داد.

«تهمینه جنجوعه» دبیر کل امور خارجه پاکستان با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در توئیتر اعلام کرد منتظر توضیحات هالی در خصوص اتهامات دونالد ترامپ مبنی بر پناه دادن تروریست ها در پاکستان هستیم.

«شاهد خاقان عباسی» نخست وزیر پاکستان نیز در پی این پیام ترامپ امروز اعضای کابینه را به منظور برگزاری نشست ارزیابی شرایط فراخواند.

 دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پاکستان را متهم کرد که در پاسخ به کمک‌های مالی آمریکا در 15 سال گذشته، جز دروغ و فریب کار دیگری انجام نداده و تروریست‌های تحت پیگرد در افغانستان را در خاک خود پناه داده است.

وی در ادامه نوشت: واشنگتن با دادن میلیاردها دلار به پاکستان به واسطه کمک هایی که از 15 سال پیش تا کنون به آن دست پیدا می کند، مرتکب حماقت شد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه نوشت: ایالات متحده آمریکا طی 15 سال 33 میلیارد دلار به پاکستان داد ولی به چیزی جز دروغ و فریب دست نیافتیم.

ترامپ در ادامه نوشت: رهبران آمریکا زمانی که این کار را کردند احمق بودند زیرا پاکستان پناهگاه امن برای تروریست هایی که در افغانستان با آنها می جنگیم، تأمین کرده است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین نوشت که آن چه پاکستان به آمریکا ارائه می کند کمک اندکی بیش نیست.

«خواجه محمد آصف» وزیر امور خارجه پاکستان نیز در واکنش به اظهارات ترامپ این اتهامات را نادرست خواند و تکذیب کرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.