منبع: فاکس نیوز و دیلی میل

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، تنها چند ساعت پیش از انتشار 2800 ایمیل «هما عابدین» توسط وزارت خارجه آمریکا، وی به همراه پسر 5 ساله اش «جوردن» در محله «منهتن» شهر «نیویورک» در حال مراجعت به شرکت های «هیلاری کلینتون» رویت شد.

 

47A08ABE00000578-0-image-a-53_1514577392323

4

 

فاکس نیوز گزارش داده است وزارت خارجه آمریکا روز جمعه مجموعه ای از ایمیل های کاری حساب کاربری «هما عابدین» دستیار «هیلاری کلینتون» که در پایان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2016 توسط اف بی آی در لپ تاپ متعلق به «آنتونی وینر» شوهر سابق عابدین کشف شده بود، منتشر کرد.

عابدین دستیار کهنه کار کلینتون است که در وزارت خارجه و ستاد انتخاباتی کلینتون کار می کرد.

در آن زمان او با وینر، نماینده پیشین دموکرات کنگره ازدواج کرده بود که پس از محکوم شدن به تبادل پیام های جنسی با دختری ١٥ ساله ، در ماه گذشته مجازات 21 ماه حبسش آغاز شد.

 

1514574952584

 

عابدین از آن زمان درخواست طلاق کرده است.

این ایمیل ها در سال 2016 بر رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سایه انداختند پس از آنکه، «جیمز کامی» رئیس وقت اف بی آی تنها چند روز قبل از انتخابات به کنگره گفت که عوامل اف بی آی اکثر پیام های کلینتون را پیدا کرده اند. این آژانس قبل از آن هم ایمیل شخصی خصوصی کلینتون را در زمانی که در وزارت خارجه بود، بررسی کرده بود.

 

479CF91B00000578-0-image-a-57_1514577479385

 

این ایمیل ها زمانی که اف بی آی در مورد پرونده اتهام جنسی وینر تحقیق می کرد، در لپ تاپ او یافت شده بود.

کشف این پرونده ها چندین ماه پس از آنکه کامی گفت طرح هیچ اتهامی را در این پرونده توصیه نمی کند، پرونده را علیه کلینتون مجددا باز کرد.

گروه محافظه کار «دیده بان قضایی» پرونده ای علیه وزارت خارجه آمریکا به دلیل تمامی این ایمیل های رسمی وزارت خارجه که توسط عابدین ارسال یا دریافت شده است، تشکیل داده بود.

«تام فیتون» رئیس این گروه روز جمعه در بیانیه ای گفت: «این یک پیروزی بزرگ است. پس از سال ها سختی در دادگاه فدرال، «دیده بان قضایی» وزارت خارجه را مجبور کرده است که در نهایت اجازه دهد آمریکایی ها این اسناد را ببینند.»

فیتون افزود: «این اسناد دولتی که در لپ تاپ آنتونی وینر بود، به طور چشمگیری نشان می دهد که ضرورت دارد که وزارت دادگستری نقض آشکار قوانین توسط هیلاری کلینتون و هما عابدین را بررسی کند.»

عابدین از ابتدا به عنوان دانشجوی کارآموز در دفتر هیلاری کلینتون در سال 1996 کار خود را شروع کرد و یک به یک مراتب دنیای کلینتون را طی کرد. او اکنون یکی از مشاوران ارشد شرکت های کلینتون است.

این محوریت ایمیل ها است که اکنون او را در موقعیتی دشوار قرار داده است. هزاران ایمیل درباره کار او در رایانه مشترک وی و وینر افشا شده است که برای بررسی اتهام تبادل پیام های جنسی با دختری 15 ساله در دست ماموران اف بی آی بوده است.

عابدین پیش از این نیز با برخی جنجال ها روبرو شده بود. بسیاری از انتقاداتی که در گذشته متوجه او بود، متوجه مذهب و ریشه اسلامی او است. در سال ٢٠١٢، «مایکل بچمن» نماینده جمهوری خواه نوشت بازرس کل وزارت خارجه عابدین را به داشتن روابط مبهم با اخوان المسلمین متهم کرد.

اما در موردی موثق تر، جمهوری خواهان (و برخی از دموکرات ها) ساز و کاری را زیر سؤال برده اند که بر اساس آن عابدین همزمان در وزارت خارجه آمریکا و در «تنئو» یک شرکت مشاوره بین المللی کار می کرد.

گفته می شود حتی کلینتون را دستیارش به اینجا رسانده بود. در گذشته به نظر می رسید عابدین گزینه ای حتمی برای رئیس کارکنان کاخ سفید یا یکی از سمت های عالی در صورت پیروزی کلینتون در انتخابات باشد.

منبع: فاکس نیوز و دیلی میل

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.