مکان: سئول، آمریکا/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، امشب رئیس جمهور کره جنوبی در کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی (قصر آبی) در ضیافت شام میزبان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و «ملانیا» همسرش خواهد بود.

قرار است امشب در این ضیافت که کره جنوبی برای دونالد ترامپ ترتیب داده، شاه‌ میگوی اعلا با سس مخصوصی سرو شود که قدمت سس از تاریخ شکل‌ گیری کشور آمریکا بیشتر است.

به گفته سخنگوی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی، این ضیافت شام در محوطه «بلو هاوس» در نزدیکی کاخ سلطنتی سابق برگزار خواهد شد و منوی غذا نیز شامل دنده کباب و شاه میگو به همراه سس گوشتی است که گفته می شود با سس سویای 360 ساله تهیه و مزه‌ دار شده است.

 

wire-1673788-1510027851-866_634x427 (1)

wire-1673790-1510027852-568_634x951 (1)

 

این تدارکات با پذیرایی نخست وزیر ژاپن از دونالد ترامپ تناقض زیادی دارد. «شینزو آبه» که رابطه صمیمی تری با ترامپ دارد در بدو ورود، با چیز برگر و سس کچاپ از وی پذیرایی کرد و در ضیافت رسمی نیز با استیک به میزبانی از ترامپ و بانوی اول کاخ سفید پرداخت.

اما مقامات کره ای در نظر دارند با میگوی مخصوص از رئیس جمهور آمریکا پذیرایی کنند که گفته می شود از آب های جزیره ای گرفته شده که کشورها ژاپن و کره جنوبی بر سر مالکیت آن با هم اختلاف دارند.

سس مذکور نخستین بار در سال 1657 میلادی تهیه و عرضه شد، یعنی سالی که «بنجامین فرانکلین» امضاکننده پیمان استقلال آمریکا در آن متولد شده است.

تخمیر غذاها و مواد خوراکی در سس سویای چندین ساله، یکی از ارکان اصلی غذاهای کره ای به شمار می رود. کارخانه های تولیدی، سس سویایی که چندین دهه یا حتی قرن ها تخمیر شده باشد را با قیمت های گزافی که برخی اوقات به ده ها هزار دلار برای هر لیتر می رسد، به فروش می رسانند.

در این رابطه می توان به نمایشگاه غذا در سال 2012 میلادی اشاره کرد که یکی از شرکت کننده ها، سس سویایی را عرضه کرده بودند که به گفته خودشان 450 سال پیش تهیه شده بود. قیمت این سس در آن سال 100 میلیون وون معادل 122330 دلار آمریکا بود.

ترامپ شب قبل هم شام را در کنار سربازان آمریکایی و کره ای در یک پایگاه نظامی در نزدیکی سئول صرف کرده بود.

مکان: سئول، آمریکا

منبع: خبرگزاری فرانسه

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.