مکان: موگادیشو، سومالی/ منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، دو انفجار مهیب شامگاه شنبه در «موگادیشو» پایتخت سومالی رخ داد.

پلیس سومالی گزارش داد که در انفجار اول یک خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی هتل «ناسا هبلود» در موگادیشو منفجر شد و عناصر مسلح پس از آن در داخل هتل اقدام به تیراندازی کردند.

انفجار دوم نیز در نزدیکی پارلمان قدیمی سومالی در موگادیشو رخ داد. در انفجار دوم عامل انتحاری با خودروی بمب گذاری شده خود به کاروان مسئولان سومالیایی حمله کرد.

منابع بیمارستانی سومالی گزارش داد که در این دو انفجار مجموعا 13 نفر کشته و 30 نفر نیز زخمی شدند. منابع خبری اعلام کردند که یک فرمانده پلیس و یک نماینده سابق پارلمان سومالی در این دو انفجار کشته شدند.

به گفته منابع محلی، «محمد عبدالله فرماجو» رئیس جمهور سومالی و برخی از هیئت هایی که به منظور دیدار با وی در موگادیشو به سر می بردند، در هتل محل انفجار حضور داشتند.

گروه الشباب که به عنوان عامل حملات دو هفته پیش شناخته می شود، مسئولیت انجام دو حمله دیشب را به عهده گرفته است.

در جریان حملات دو هفته قبل نیز یک کامیون حامل مواد منفجره در نزدیکی ورودی هتلی منفجر شد. آن انفجار به دیگر ساختمان های دولتی و همچنین رستوران های آن منطقه صدمه زد و شدیدترین حمله از این نوع در سومالی از سال ۲۰۰۷ محسوب می شد و 350 کشته بر جا گذاشت. اندکی بعد، انفجار بمب دومی در یکی از محله های موگادیشو، دو نفر دیگر را کشت.

 

مکان: موگادیشو، سومالی

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.