مکان: ایندیاناپولیس، آمریکا/ منبع: دیلی میل

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا در واکنش به اقدام اعتراضی شماری از فوتبالیست‌ های تیم‌ سان فرانسیسکو، جایگاه تماشاگران در ورزشگاه شهر «ایندیاناپولیس» را ترک کرد.

 

wire-1500677-1507535173-591_634x511

 

شماری از بازیکنان تیم سان فرانسیسکو پیش از آغاز دیدار با تیم کولتز ایندیانا پولیس به سنت هفته‌ های گذشته در زمان پخش سرود ملی آمریکا در اعتراض به رویکردهای مبتنی بر تبعیض نژادی در این کشور، به جای دست به سینه ایستادن، زانو زده و به زمین خیره شدند. پنس در اعتراض به این اقدام، جایگاه تماشاگران را ترک کرد.

 

wire-1500447-1507531286-244_634x356

 

پنس پس از ترک ورزشگاه با صدور بیانیه‌ ای این حرکت اعتراضی را توهین به سربازان و پرچم آمریکا توصیف کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که پیش از این از این رفتار  بازیکنان لیگ فوتبال آمریکا به شدت انتقاد کرده بود، پس از ترک ورزشگاه از سوی معاون اول خود، این اقدام پنس و همسرش را ستود.

ترامپ در حساب توییتر خود نوشت: «من از مایک پنس خواسته بودم اگر هر بازیکنی با زانو زدن به کشورمان بی احترامی کند، ورزشگاه را ترک کند. من به او و بانوی دوم آمریکا افتخار می‌ کنم.»

جدال میان دونالد ترامپ و شماری از ورزشکاران حرفه‌ ای آمریکا پس از تظاهرات و درگیری‌ های شهر «شارلوتزویل» آغاز شد. اقدام ترامپ در محکوم کردن همزمان طرفداران برتری نژاد سفید و مخالفان آنها، انتقادهای بسیاری را در جامعه آمریکا برانگیخت. علاوه بر ورزشکاران فوتبال آمریکایی، شماری از بازیکنان لیگ حرفه‌ ای بسکتبال آمریکا هم به خاطر رویکرد ترامپ، از وی به شدت انتقاد کردند.

مکان: ایندیاناپولیس، آمریکا

منبع: دیلی میل

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.