مکان: پاریس، فرانسه/ منبع: دویچه وله

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، حضور «ژان ماری لوپن» رهبر  پیشین «جبهه ملی» و پدر «مارین لوپن» کاندیدای راست افراطی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در تظاهرات اول ماه مه در پاریس یکی از نکات حیرت‌ انگیز تظاهرات امسال پاریس در روز کارگر بود. 

او به دنبال اختلاف با دخترش از این جریان راست افراطی اخراج شده است.

در شرایطی که تنها شش روز به دور دوم انتخابات فرانسه باقی مانده، تظاهرات روز کارگر امسال در این کشور با شور و غوغای بیشتری همراه بود.

مردم در واکنش به انتخابات ریاست جمهوری کشور که به رقابت «امانوئل ماکرون» میانه‌ رو با مارین لوپن منتهی شده است، گسترده‌ تر از سال‌ های پیش به خیابان رفتند.

برخلاف سال‌ های گذشته اتحادیه های کارگری نتوانستند بر مسیر واحدی برای راهپیمایی توافق کنند و این از اوضاع تنش‌ آلود سیاسی فرانسه حکایت دارد.

 بسیاری از فعالان جنبش کارگری از پس‌ رفت در خواست های اجتماعی انتقاد کردند و جوانان فریاد زدند: «ما بار دیگر به انتخاب میان «وبا و طاعون» مجبور شده‌ ایم.» در پاریس پلیس ضدشورش با معترضان درگیر شد.

برخی از معترضان که نقاب به صورت داشتند به سوی ماموران پلیس کوکتل مولوتوف پرتاب کردند و دست کم دو مامور پلیس را زخمی کردند. پلیس با پرتاب گاز اشک‌ آور کوشید معترضان را متفرق کند.

مکان: پاریس، فرانسه

منبع: دویچه وله

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.