مکان: اسپانیا/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش جماران، آتش سوزی در جنگل‌ های منطقه «کاستا براوا» در «کاتالونیا» در شمال شرق اسپانیا سبب تخلیه صد‌ها نفر از ساکنین محلی شد.

ده‌ ها آتش نشان با استفاده از خودرو‌های آب پاش، بالگرد و هواپیما در تلاش برای مهار این آتش سوزی هستند.

تا کنون همچنین 350 نفر از جمله ساکنان چندین روستای کوچک و ساکنان یک ارودگاه محلی توسط آتش‌ نشانان به مکان‌ های امن منتقل شده‌ اند.

این آتش سوزی که از روز جمعه آغاز شده به دلیل شرایط ناپایدار جوی هنوز کنترل نشده است.

مقامات آتش نشانی اعلام کردند این آتش سوزی در هزار هکتار از اراضی پارک ملی «کاپ دی کرئوس» ادامه دارد. این منطقه یکی از مناطق گردشگری اسپانیا محسوب می‌ شود.

گفته می‌ شود یک سیگار نیمه خاموش یک راننده خودروی عبوری عامل این آتش سوزی بوده است.

این آتش سوزی همزمان با سیل ویرانگر در اروپا رخ می دهد. خشم طبیعت در کشور‌های غرب اروپا فوران کرده است. سیل شدید جان ده‌ ها نفر را گرفته و صد‌ها نفر ناپدید شده اند. بخش‌ های غربی آلمان بیشترین خسارت را دیده است. این فاجعه مصیبت بار به بلژیک نیز خسارت وارد کرده است.

تلاش‌ ها برای نجات به علت مسدود شدن راه‌ ها و قطع برق با مشکل مواجه شده است. مقامات این کشور‌ها صد‌ها نفر از نیرو‌های ارتش و پلیس را با تانک و بالگرد اعزام کرده اند تا آب جاری شده در راه‌ ها را تخلیه کنند و افراد گرفتار را نجات دهند.

اسپانیا به عنوان دومین مقصد بزرگ گردشگری در جهان قبل تا پیش از همه‌ گیری کرونا، تابستان هر سال به دلیل غلبه آب و هوای گرم و خشک با آتش‌ سوزی عمده در جنگل‌ های خود مواجه می‌ شود. کارشناسان معتقدند که با گرم‌ تر شدن هوای کره زمین این تهدید شدیدتر می‌ شود.

 

مکان: اسپانیا

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
6 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.