مکان: ناصریه، عراق/ منبع: خبرگزاری فرانسه

 

به گزارش جماران، در حادثه‌ آتش‌ سوزی بیمارستان «امام حسین» در شهر ناصریه‌ ذی‌ قار در جنوب عراق، تاکنون ده ها نفر جان خود را از دست داده‌ اند.

این بیمارستان محل بستری بیماران مبتلا به کووید 19 است.

مقامات بهداشتی در ناصریه می‌ گویند که عملیات جستجو در بیمارستان امام حسین که مرکز ویژه بیماران ویروس کرونا در شهر است، پس از کنترل آتش سوزی ادامه دارد، ولی وجود دود غلیظ در بخش‌ های مختلف ساختمان، کار امدادگران را مشکل کرده است.

دلیل اصلی آتش‌ سوزی هنوز مشخص نیست، اما براساس گزارش‌ های اولیه احتمالا انفجار کپسول اکسیژن باعث آن شده است. امدادگران در حال جستجو برای نجات بازماندگان، یا پیدا کردن اجساد قربانیان هستند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز می‌ گوید مقامات اتصال کوتاه برق را علت آتش‌ سوزی عنوان کرده‌ اند. وزارت بهداشت عراق دلیل رسمی آتش سوزی را اعلام نکرده است.

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقامات بهداشتی عراقی می‌ گوید در این آتش‌ سوزی دست کم 50 نفر کشته، و ده‌ ها نفر دیگر نیز زخمی شده‌ اند. رویترز شمار مجروحان را بیش از 60 نفر گزارش کرده است.

رسانه ها می‌ گویند نیروهای امداد بدن‌ های کاملا سوخته قربانیان را از ساختمان بیرون آورده‌ اند و جستجو برای مفقودان ادامه دارد.

«حیدر الزمیلی» یکی از مقام‌ های بهداشتی عراق به خبرگزاری فرانسه گفته است ممکن است هنوز عده‌ ای در این بخش که ظرفیت 60 بیمار را داشته گرفتار باشند.

معترضان بیرون محوطه بیمارستان جمع شده‌ اند و خواستار استعفای مقام‌ های مسئول در این حادثه شده‌ اند. به گزارش رویترز، اقوام و خانواده‌ های عصبانی قربانیان، با اجتماع در اطراف ساختمان بیمارستان، با نیروهای امنیتی درگیر شدند، و دو خودروی پلیس را به آتش کشیدند.

«محمد الحلبوسی» رئیس مجلس عراق در حساب توییتری‌ اش نوشت: «این حادثه نشانه بارز ناتوانی در دفاع از جان عراقی‌ هاست و زمان آن رسیده که این ناتوانی فاجعه‌ بار متوقف شود.»

در ماه آوریل انفجار یک مخزن اکسیژن به مرگ 82 نفر و زخمی شدن 110 نفر در بغداد منجر شد و در پی آن «حسن التمیمی» وزیر بهداشت کشور استعفا داد.

همه‌ گیری کرونا بر بخش درمانی عراق که سال‌ ها درگیر جنگ و فساد بوده فشار زیادی آورده است.

در سال 2016 نیز 12 نوزاد در آتش‌ سوزی در بخش زنان و زایمان یکی از بزرگ‌ ترین بیمارستان‌ های بغداد، پایتخت عراق جان خود را از دست دادند.

براساس آمار وب سایت ورلدو مترز، 1,438,511 نفر در عراق به کرونا مبتلا شده‌ اند و 17,592 نفر جان باخته‌ اند.

بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی، تنها کمی بیش از یک میلیون نفر از جمعیت 40 میلیون نفری عراق دست کم یک دوز از واکسن کرونای خود را دریافت کرده‌ اند.

 

مکان: عراق

منبع: خبرگزاری فرانسه

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
7 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.