مکان: کارولینای شمالی، آمریکا/ منبع: آبزرور

 

به گزارش جماران، تظاهرات «تشویق به رای دادن» در ایالت کارولینای شمالی با دخالت پلیس و استفاده از اسپری فلفل علیه شرکت کنندگان و دستگیری های متعدد سرکوب شد.

این تجمع در فاصله کوتاهی از یک محل اخذ رای قرار داشت.

به گزارش آبزرور، چند نفر در خارج از ساختمان دادگستری شهرستان «آلمانس» در شهر «گرام» دستگیر شدند و پلیس از اسپری فلفل برای پراکنده کردن جمعیتی که شامل یک دختر پنج ساله و چند کودک دیگر بود، استفاده کرد.

شرکت کنندگان در تظاهرات گفتند که پلیس بدون دلیلی روشن اقدام به این کار کرد.

 

image

 

یک گروه از مردم در حدود 200 نفره با همراهی پلیس از کلیسای «ویمن» تا میدان دادگستری را پیاده روی کردند و در آنجا تجمعی را برای تشویق مردم به رای دادن برگزار کردند.

 

1b5Yn0_0XUcghvx00

34a64a8b248fce4d8a6ca5868310eb7e

898da947-aebf-487a-962c-68cbf090bcea-protest

 

این رویداد توسط کشیش «گرگ درام رایت» که کلیسایی را در گرینزبورو هدایت می کند، سازمان یافته بود.

حداقل سه سیاستمدار در این رویداد شرکت کردند: «یان بالتوتیس» شهردار فعلی «برلینگتون»، «دریما کالدول» کاندیدای دموکرات ها برای کمیساریای شهرستان،  و «سنکا راجرز» کاندیدای هیئت مدیره مدرسه دموکرات ها.

راهپیمایان برای احترام به «جورج فلوید» مرد سیاه پوستی که در اوایل تابستان امسال توسط پلیس در مینیاپولیس کشته شد، سکوت کردند. یکی از مجسمه ‌های بزرگ یادآور دوران گذشته (برده داری) آمریکا در این منطقه واقع است. آنها هشت دقیقه و 40 ثانیه در این مکان توقف کردند. این زمان نمادین یادآور زمانی است که افسر پلیس زانوی خود را روی گردن جورج فلوید ­ ​گذاشت تا در­ نهایت او را کشت.

پس از پایان لحظه سکوت، پلیس به مردم گفت که متفرق شوند. سپس افسران پلیس با استفاده از اسپری فلفل بر روی جمعیت شروع به دستگیری مردم کردند. 

چندین کودک در میان جمعیت تحت تأثیر اسپری فلفل قرار گرفتند.

تصاویر منتشر شده نشان دهنده وضع آشفته‌ای است که پس از این مواجهه ‌ها بروز کرد. مسئولان پلیس این شهر می ‌گویند به صورت مستقیم به سمت چهره هیچ فردی اسپری نپاشیده اند، اما افرادی که در صحنه بودند و کسانی که این صحنه را شاهد بودند برعکس سخنان مسئولان پلیس سخن گفته اند.

12 نفر در تجمع مذکور بازداشت شدند که یک خبرنگار و کشیش برگزار کننده این رویداد ازجمله بازداشت شدگان است.

«ملانی میچل» گفت دختران 5 و 11 ساله او درست پس از لحظه سکوت هدف اسپری فلفل قرار گرفتند. 

وی گفت پلیس به جمعیتی که در خیابان جمع شده بودند نزدیک شد و به آنها گفت که به سمت پیاده رو حرکت کنند و خیلی زود شروع به پاشیدن اسپری فلفل به سمت زمین کردند.

میچل گفت: کودک 11 ساله من وحشت زده بود. او دیگر نمی خواهد به گراهام بیاید.

«جاش استین» دادستان کل کارولینای شمالی بیانیه ای در مورد این اقدام صادر کرد و گفت: همه رای دهندگان واجد شرایط در کارولینای شمالی بر اساس قانون اساسی حق دارند که رای خود را با خیال راحت و ایمن و بدون تهدید و ارعاب به صندوق بیاندازند. 

حزب دموکرات کارولینای شمالی، اتفاقات رخ داده را محکوم کرده و گفته است این اقدامی تاکتیکی برای سرکوب رای دهندگان بوده است. باید به خاطر داشت کلانتر منطقه‌ای که در شهر گرام این اقدامات را هدایت کرده است چند سال پیش به علت برخورد‌های نژادپرستانه و مسائل دیگر، توبیخ شده است. اما وی از آن تاریخ، دو مرتبه دیگر نیز به مقام کلانتری این منطقه انتخاب شده است. باتوجه به کارنامه گذشته وی تعجبی ندارد که چنین اتفاقی در کارولینای شمالی رخ داده باشد.

این آخرین روز رای گیری زودهنگام در ایالت کارولینای شمالی است تا در­ نهایت در سه شنبه بزرگ (دو روز دیگر) روز نهایی انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا برگزار شود.

 

مکان: کارولینای شمالی، آمریکا

منبع: آبزرور

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.