مکان: کالیفرنیا؛ آمریکا/ منبع: سی ان ان

 

به گزارش جماران، گسترش دامنه آتش سوزی جنگلی در ایالت کالیفرنیا موجب تخلیه شبانه بخشی از ساکنان مناطق بحران زده شد.

از سه هفته پیش به این سو، هزار آتش‌ سوزی در کالیفرنیا به وقوع پیوسته است.

در پی حرکت سریع آتش سوزی و بسته شدن تنها جاده ارتباطی مخزن سدی «ماموت پول» که یک مکان تفریحی پر طرفدار در جنگل ملی سیرا در کالیفرنیاست، بیش از 200 نفر شبانه و از طریق هوایی با بالگرد به مناطق امن منتقل شدند.

20 نفر از این افراد دچار درجاتی از سوختگی شده‌ اند.

آتش سوزی در ایالت کالیفرنیاحالت فوق العاده در پنج منطقه از این ایالت پس از گسترش آتش سوزی ها و قطع گسترده برق اعلام شد.

فرماندار ایالت کالیفرنیا هشدار داده که ممکن است در مناطقی مجبور به قطع برق شوند.

اداره کلانتری شهرستان «مادرا» در توئیتر نوشت 20 نفر از کسانی که در این منطقه بودند به بیمارستان منتقل شدند. زیرا آتش سوزی که جمعه شب آغاز شد، خیلی سریع حدود 18 هزار هکتار از جنگل‌ های منطقه را سوزاند و موجب شد دستور تخلیه سریع و بسته شدن جاده در منطقه «فرسنو» در مرکز کالیفرنیا صادر شود.

«جرمی رمینگتون» در تصاویر ویدئویی که در توئیتر منتشر کرد نشان داد در ساحل محاصره شده در آتش نشسته است و نوشت ما کاملا گیر افتاده ایم، آتش از همه طرف ما را احاطه کرده است.

به گفته سازمان جنگلداری و حفاظت در برابر آتش سوزی آمریکا، هر چند نزدیک به 1500 آتش نشان در تلاش هستند این آتش سوزی را در حدود 24 نقطه در این ایالت خاموش کنند، اما تا یکشنبه بعدازظهر این آتش سوزی مهار نشده بود.

در سه هفته گذشته در آتش سوزی ‌های سراسر این ایالت 8 نفر کشته و در حدود 3300 سازه تخریب شده است.

این آژانس در بیانیه ‌ای اعلام کرد سه آتش سوزی بزرگ در شهرستان ‌های «فرسنو، سن برناردینو و سن دیگو» همچنان ادامه دارد و به منظور مقابله با بحرانی شدن این آتش سوزی تعداد کارکنان خود را افزایش داده است.

اداره کلانتری شهرستان سن دیگو یکشنبه بعدازظهر دستور تخلیه داوطلبانه را صادر کرد زیرا همچنان آتش سوزی در حاشیه شرقی این ناحیه شهری بزرگ با بیش از 3 میلیون نفر جمعیت در حال گسترش است و هنوز کنترل نشده است.

در آخر هفته موج گرمای خطرناکی غرب آمریکا را در بر گرفته بود و بسیاری از مناطق در کالیفرنیا روز یکشنبه دمای بسیار بالایی را ثبت کردند.

دفتر خدمات ملی آب و هوا گزارش کرد روز یکشنبه دمای لس آنجلس به 49.4 درجه سانتیگراد رسید.

این اداره در بیانیه ‌ای اعلام کرد «این یک موج گرمای تاریخی برای جنوب غربی کالیفرنیا است که برای مدت زمان طولانی همه آنرا به یاد خواهند داشت.»

 

مکان: کالیفرنیا؛ آمریکا

منبع: سی ان ان 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.