مکان: آمریکا/ منبع: دیلی میل

 

به گزارش جماران، اعتراض‌ های 60 روزه مردم آمریکا در ده ‌ها شهر این کشور علیه ترامپ با نام «فاشیسم را نپذیرید» (refuse fascism) شروع به کار کرد.

شماری از معترضان و مخالفان ادامه ریاست جمهوری ترامپ در نیویورک و 25 شهر دیگر آمریکا تظاهرات اعتراض آمیز 60 روزه خود یعنی تا 3 نوامبر را آغاز کردند.

این گروه با نام «فاشیسم را نپذیرید» درصدد برگزاری تظاهرات ضد ترامپ در سراسر آمریکا در 60 روز آینده است. این گروه کار اعتراضی و تجمع خود را در «منهتن» نیویورک شروع کردند که در نهایت حدود هزار نفر در آن حضور داشتند. این گروه هدف خود را در نهایت بیرون کردن ترامپ از کاخ سفید اعلام کرده است.

اعتراضات روز اول این گروه در میدان پارک واشنگتن بعد از 5 ساعت با گرداندن عروسک بزرگ ترامپ و پخش موسیقی «مرا نجات بده» پایان یافت. سازمان ‌دهندگان تاکید کردند این تازه آغاز اعتراضات بوده است.

سازمان دهندگان این تجمع می ‌گویند این تازه شروع کاری 60 روزه است تا در نهایت به کار ترامپ و «مایک پنس» معاونش در کاخ سفید خاتمه دهند، زیرا ترامپ خود را آماده می ‌کند که این انتخابات را نیز به سرقت ببرد و بلافاصله فاشیسم را در آمریکا پیاده کند.

«کوکو داس» که خود را سخنگوی این گروه معرفی کرده، به رسانه ها گفت: از زمان استیضاح، ترامپ همواره  خود را بالاتر از قانون  دانسته است.  آنچه آنها به دنبال آن هستند آمریکای فاشیست سفیدپوست، برتری طلب مسیحی و برتری طلب مرد است.

«اما کاپلان» یکی از سازمان ‌دهندگان بخش نیویورک این گروه به تلویزیون محلی گفت: ما مبارزه ‌ای 60 روزه را برای بیرون کردن ترامپ/پنس از قدرت آغاز کرده‌ ایم. ما میلیون ‌ها نفر را در خیابان سازمان ‌دهی می ‌کنیم زیرا دونالد ترامپ می ‌کوشد انتخابات را بدزدد و یک آمریکای فاشیست را به کرسی بنشاند.

یکی دیگر از سازمان‌ دهندگان در پاسخ به این سوال که «آیا نگران نیستید هدف این اتهام از سوی ترامپ قرار بگیرید که شهرهای در کنترل دموکرات ‌ها تحت تاثیر اعتراضات و معترضان قرار گرفته؟»، گفت: ترامپ طرف خطرناک ‌تر را تحریک می ‌کند. او یکی از کسانی است که حامی اصلاحیه دوم کیفرجوهاست که می ‌گویند چطور جرات می ‌کنید بیرون بیایید و برای «جان سیاهان باارزش است» اعتراض کنید.

همزمان، معترضان در ایالت «ویسکانسین» پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.

با این حال این نگرانی در این گروه وجود دارد که افزایش شمار معترضان باعث شود ترامپ باز مانند حوادثی که در شهر‌های دموکرات‌ ها روی داد که با اعتراض شروع و به آشوب ختم شد، موضوع را به نفع خود مصادره کند.

به گفته پلیس در تظاهراتی که امروز برگزار شد، کسی بازداشت نشده است.

از اوایل خرداد ماه و پس از اقدام افسر پلیس «مینیاپولیس» ایالت «مینه ‌سوتا» در قتل «جورج فلوید» شهروند 46 ساله سیاه پوست آمریکا از طریق فشردن زانو بر روی گردنش به مدت حدود 9 دقیقه، اعتراضات سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا از شهر مینیاپولیس آغاز شد و به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر نیز گسترش یافت و تاکنون نیز در برخی مناطق ادامه داشته و هر بار با کشته شدن یک شهروند سیاه پوست دیگر در آمریکا شعله ‌ورتر شده است.

ترامپ با «شورشی و غارتگر» توصیف کردن معترضان به نژادپرستی و خشونت پلیس آمریکا، از مقامات محلی دموکرات به دلیل آنچه کوتاهی آنها در برخورد و سرکوب معترضان می‌ خواند انتقاد می ‌کند و خودش علیه معترضان از نیروهای ویژه و گارد ملی استفاده کرده و آنها را به استفاده بیشتر از این نیروها برای سرکوبشان تهدید می‌ کند. اما اعتراضات ضد نژادپرستی تنها بحران هفته‌ های اخیر دولت آمریکا نیست و نارضایتی از نحوه عملکرد ترامپ در مقابله با همه ‌گیری کرونا هم مسئله‌ ای است که سرنوشت وی در انتخابات پیش ‌روی این کشور را تحت تاثیر قرار داده است.

در چنین شرایطی نتایج نظرسنجی ‌ها از پیشتازی حزب دموکرات و کاندیدایش در روزهای مانده تا انتخابات ریاست‌ جمهوری نوامبر حکایت دارد.

 

مکان: آمریکا

منبع: دیلی میل

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.